Sökning: "ämnesintegrerande"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet ämnesintegrerande.
1. Ämnesövergripande arbete i slöjdämnet : En intervjustudie av grundskollärare i ämnena slöjd och matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
2. Skala som undervisningsinnehåll i matematik och teknik : lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur lärare arbetar med undervisningsinnehållet skala och deras syn på ämnesintegrering mellan teknik och matematikämnet i svensk grundskola 2017. Studien fokuserar på skala i betydelsen storleksförhållande, men omfattar även till viss del andra betydelser som kan anses vara av vikt för ämnesintegrerande arbete. LÄS MER
3. Music in preschool - a qualitative study of teachers use of music in preschool
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att synliggöra förskolepedagogers inställning till och användande av musik som ett pedagogiskt redskap i förskolan. För att samla relevanta empiriska data har vi använt intervju och observation som metoder. Urvalsgruppen består av 6 pedagoger från två förskolor. LÄS MER
4. Aliens, vimplar och äppelpaj – Hur fyra lärare undervisar ämnesintegrerat med hjälp av storyline-metoden
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Studien syftar till att undersöka hur ämnesintegrering kan gå till med hjälp av storyline-metoden i Sverige ochSkottland. Det kan innebära ett problem att det saknas riktlinjer från Skolverket om ämnesintegrering och lärarekan ha liten erfarenhet om ämnesintegrerande undervisning och metoder. LÄS MER
5. Music and the Social Science Subjects
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The purpose of this study is to create an inspirational knowledge base to enable future collaboration between music teachers and teachers of the social science subjects in secondary school. In this paper the following research questions will be processed: What are the possibilities of combining the social science subjects (Religion, History, Geography, and Civics) with music? What are teachers’ thoughts on cross-curricular work? The method used in this study is qualitative interviews with four social science-subjects-teachers in secondary school. LÄS MER