Sökning: "å ena sidan å andra sidan"
Visar resultat 1 - 5 av 794 uppsatser innehållade orden å ena sidan å andra sidan.
1. Prisutveckling vid börsintroduktioner En kvantitativ analys av samband mellan företagsspecifika och externa faktorer i relation till börsnoteringars utfall.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En börsnotering, även benämnd som börsintroduktion eller IPO (Initial Public Offering), markerar en avgörande fas i ett företags utveckling. Vid detta tillfälle erbjuds företagets aktier till allmänheten, en process som är både komplex och betydelsefull. LÄS MER
2. "Att flyga i blindo - smart teknik i klimatets tjänst eller otjänst? Ett synliggörande av den smarta teknikens möjligheter och utmaningar i relation till biologisk mångfald."
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Samtidigt som hotet om en sjätte massutrotning står för dörren, blomstrar teknologin som aldrig förr. De teknologiska framstegen som görs, där artificiell intelligens går i täten, har potential att påverka och förändra olika aspekter av vårt samhälle, klimat och biologiska mångfald. LÄS MER
3. Faktorer som främjar eller hindrar differentiering i ämnet matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Ett av de kärnämnena i grundskolan är matematik. Lärare har uppgiften att organisera sinundervisning på ett sätt som passar alla i klassen, oavsett elevernas förmågor och förutsättningar. Detta uppnås genom differentierad undervisning. LÄS MER
4. Motstånd i förändringsprocesser : En studie om organisatoriska påverkansfaktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Motstånd i förändringsprocesser. En studie om organisatoriska påverkansfaktorer. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen), i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
5. Läsutvecklande undervisning i F-3 : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I skolans tidiga år är läsning ett av de mest centrala i undervisningen. Särskilt har läsundervisningen en betydande roll för elevers läsinlärning och läsutveckling. Syftet med kunskapsöversikten är att analysera samt sammanställa vad som kännetecknar forskning om läsutvecklande undervisning för elever i årskurs F-3. LÄS MER