Sökning: "åhlens sociala medier"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden åhlens sociala medier.

  1. 1. ”…om alla såg likadana ut, skulle inte världen se väldigt tråkig ut?” : En kvalitativ studie om Åhléns klädkampanj Bryt klädmaktsordningen ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Svärd; [2018]
    Nyckelord :Semiotisk bildanalys; receptionsanalys; fokusgrupper; genusperspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur Åhléns klädkampanj bryter mot könsnormer genom att driva normbrytande reklaminnehåll. Åhléns kampanj Bryt klädmaktsordningen står i fokus i denna studie då den varit omtalad bland Sveriges nyhetsmedier och sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Trender, ett verktyg i heminredningsföretagets marknadsföring? : En fallstudie om relationen mellan trender och marknadsföring på heminredningsmarknaden med huvudfokus på Åhléns hemavdelning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kärolin- Lii Kaljula; [2015]
    Nyckelord :Trends; Marketing mix; Home furnishing industry; Åhléns; Social media; Store displays; Trends lifecycle; Interactive communication; Consumers buying process; Customer focus; Trender; Marknadsföringsmix; Heminredningsbranschen; Åhléns; Sociala medier; Butikexponering; Trendernas livscykel; Interaktiv kommunikation; Konsumenternas köpprocess; Kundfokus;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilken roll trender har i heminredningsföretagets marknadsföring och få en större förståelse för hur trender kan användas som ett marknadsföringsverktyg inom heminredningsmarknad. Metod: Studien bygger på en kvalitativ metod med semistrukturerade djupintervjuer och observationer. LÄS MER