Sökning: "årsredovisning marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden årsredovisning marknadsföring.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning - En studie utifrån ett intressentperepektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elvira Jarlfors; Mathilda Eryd; [2021]
    Nyckelord :: IASB; IFRS Foundation; Comment Letters; green marketing; greenwashing; stakeholder theory; legitimacy theory.; IASB; IFRS Foundation; Comment Letters; grön marknadsföring; greenwashing; intressentteorin; legitimitetsteorin.;

    Sammanfattning : AbstractThroughout the world today, there is unquestionably, an increasing interest surrounding issuesconcerning sustainability, and this has in turn led to new discussions regarding the developmentof sustainability reporting. It is mandatory in Sweden for example, for companies which meetcertain criteria set by the ÅRL, to prepare reports on sustainability, including a compulsoryannual summary. LÄS MER

  2. 2. Miljömässig hållbarhet inom besöksnäringen : En kvalitativ textanalys om hur Green Key kommunicerar kriterier via stöddokument

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Emilia Carleson; [2020]
    Nyckelord :Green Key; miljömässig hållbarhet; miljömärkning; stöddokument; grön marknadsföring; hotellverksamhet;

    Sammanfattning : Tourism is increasing with each passing year, which places increasing demands on businesses in the hospitality industry to achieve environmental sustainability. One way for businesses to show their commitment to the environment is by acquiring and becoming certified with an eco-­‐label. LÄS MER

  3. 3. Värdet av revision ur ett klientperspektiv : Värdet av mer eller mer av värdet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Johan Persson; Oliver Jörgensen; [2017]
    Nyckelord :Audit-value; Added-value; Client perspective; Value-added audit; Internal stakeholders; Leverage; Position; Revisionsvärde; mervärde; klientperspektiv; värdeskapande revision; interna intressenter; skuldsättningsgrad; befattning;

    Sammanfattning : The change in statutory audit in 2010 made the auditor market more competitive and commercial market. Since audit is no longer mandatory for small and medium sized enterprises, the need of providing value-added audit has been increased. LÄS MER

  4. 4. Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanne Andersson; Malin Jakobsson; [2012]
    Nyckelord :Brand Ambassadors; internal communication; Store employees; corporate culture; Varumärkesambassadör; intern kommunikation; butikspersonal; företagskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. LÄS MER

  5. 5. Årsredovisningens påverkan : En studie ur företagens och aktieägarnas synvinkel

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Johanne Schou Vassbotn; Linnéa Bergström; [2012]
    Nyckelord :Årsredovisning; marknadsföring; redovisning; företagsekonomi; ekonomi;

    Sammanfattning : Årsredovisning är en lagstadgad finansiell rapport skapad för att ge intressenter inblick i företagens verksamhet. Det finns lagar över vad en årsredovisning bör innehålla för att säkerställa dess kvalitet inför dess intressenter. Trots detta uppmanas aktieägare att vara kritiska i sin läsning av årsredovisningen. LÄS MER