Sökning: "åsa karlsson"
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden åsa karlsson.
1. Nej tack, jag behöver ingen hjälp! Jag klarar mig själv. : En kvalitativ studie om hur socialsekreterare arbetar för att motivera barnfamiljer till att ta emot stöd, för att motverka återaktualiseringar.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
2. En mensvänligare arbetsplats : En studie om menstruation i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Till stor del har historien om menstruation skapat strukturer och normer i samhället som bidragit till stigmatisering kring kvinnors menstruation. Kvinnor behöver hantera sin menstruation i arbetslivet, vilket kan orsaka påfrestningar för arbetsmiljön. LÄS MER
3. Matematikundervisning i förskoleklass : att upptäcka matematiksvårigheter och främja elevers matematikutveckling
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Tidig matematisk förståelse har stor betydelse för framtida utbildningsresultat i matematik. Det är därför viktigt att redan i förskoleklass upptäcka elever som är i risk att utveckla matematiksvårigheter och att erbjuda dessa elever stöd. LÄS MER
4. Lärande för hållbar utveckling med ett undersökande arbetssätt : Vilka möjligheter och utmaningar lärare beskriver att de möter med ett undersökande arbetssätt i lärande för hållbar utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Studiens syfte har varit att få ökad kunskap om lärares erfarenheter gällande vilka möjligheter som undersökande arbetssätt ger för att främja elevers lärande om och för hållbar utveckling i årskurs F-3 samt vilka utmaningar som arbetssättet ger upphov till i relation till elevernas lärande. Resultatet baseras på sex kvalitativa semistrukturerade intervjuer med verksamma lärare i årskurs F-3. LÄS MER
5. Elevinflytande i fritidshemmen : En vetenskaplig essä om elevinflytande, delaktighet och demokrati i fritidshemmen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Student influence in school-age educare. A scientific essay on student influence, student participation and a democratic approach in school-age educare. This scientific essay explores how teachers relate to student influence, student participation and democratic praxis in compulsory primary school and school-age educare. LÄS MER