Sökning: "åsa lindqvist"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden åsa lindqvist.
1. BESLUTSFATTANDE INOM EKONOMISKT BISTÅND : ”Jag är ingen dator, det kommer jag aldrig att bli”
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka vilka bedömningskriterier som socialsekreterare förhåller sig till när det fattar beslut om ekonomiskt bistånd. I studien har semistrukturerade intervjuer genomförts med sex socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd på en enhet i en mellanstor kommun. LÄS MER
2. Matematiklärares erfarenheter av specialpedagogiska stödinsatser i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : De senaste internationella kunskapsmätningarna tyder på att den svenska grundskolan behöver utveckla sitt pedagogiska arbete. Till exempel med att erbjuda alla elever en individanpassad undervisning eftersom elever lämnar den svenska grundskolan utan godkända betyg i ämnet matematik. LÄS MER
3. Värdet av en influencer : Hur konsumenter påverkas av annonsering i sociala medier med, respektive utan, influencers vid köp av low involvement-produkter
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Författare: Hanna Eriksson, Zara Lood Lindqvist, Alexandra Uhrberg Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30 hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2017, 4FE63E Forskningsfråga: Hur påverkas konsumenter av influencer marketing i jämförelse med annonsering på sociala medier där influencers inte förekommer, vid köpbeslut för low involvement-produkter? Syfte: Denna studies syfte är att analysera och diskutera influencers inverkan på konsumenters köpbeslut för low involvement-produkter. Genom att ta hänsyn till kostnadsbilden för influencer marketing och övrig annonsering på sociala medier samt studera och analysera hur konsumenter uppfattar annonsering i sociala medier för low involvement-produkter med, respektive utan, influencers ämnar studiens författare att generera indikationer kring värdet av en influencer i den unika kontexten. LÄS MER
4. Feedback as a Tool for Writing Progression Researching upper secondary EFL students’ writing progress and perceptions of written feedback in a social cognitive perspective University
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : This study takes its stance in the social cognitive theory investigating the writing progression made by students at upper secondary level in a nine week study. It comprises two groups, one experimental group given an introduction distinguishing the implicit theories (mindsets) we tend to hold, and one control group. LÄS MER
5. The Use of Written Corrective Feedback. A Survey of Written Response from Teachers to ESL Students in English A-Course Upper Secondary School
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Teachers and the main body of researchers seem to be of the opinion that in order to learn as efficiently as possible we need to know when we fail and preferably how we can correct our errors; that we need to be given feedback to progress in our learning. Ideas such as these seem to originate in the Sociocultural Theory and Zone of Proximal Development (ZPD). LÄS MER