Sökning: "åsikter kring betyg"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden åsikter kring betyg.
21. Ordning, fostran och disciplinering : en undersökning om vad elever och lärare på en gymnasieskola har för uppfattningar om ordning, fostran och disciplinering i skolan
M1-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärandeSammanfattning : Den här uppsatsen har som syfte att undersöka vad elever och lärare på en gymnasieskola har för åsikter i frågor som rör ordning, fostran och disciplinering i dagens skola. Den övergripande frågan som uppsatsen har försökt att besvara är: Vad har elever och lärare för åsikter i frågor som rör ordning, fostran och disciplinering i skolan? Den empiriska undersökningen har gjorts i form av en enkätundersökning som har besvarats av 54 elever och 7 lärare. LÄS MER
22. Synen på engelskundervisning i årskurs 9 hos en lärare och fem elever : Med fokus på val, användning och utvärdering av läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Läraren står inför ett stort utbud och stora möjligheter till variation i användningen av läromedel idag. Vilka läromedel som väljs i undervisningen beror på olika ramfaktorer såsom elevgruppen, deras prestationsförmåga, intresse, motivation, tid och skolans ekonomiska resurser. LÄS MER
23. Vårdlärares förväntningar på de nya betygskriterierna. Blir det lättare att sätta rättvisare betyg?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : En kommande skolreform är fastställd och ska träda i kraft juni 2011. För gymnasieutbildningar kommer denna att benämnas - Gy 2011. Reformen innebär flertalet förändringar i skolans struktur bland annat betygssystemet som får en annan utformning med fler betygsnivåer. LÄS MER
24. "Så länge man är med, gör sitt bästa, så räcker det liksom" : En kvalitativ studie om betyg och bedömning i idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med uppsatsen är att undersöka elevens syn på bedömning vid ett högt betyg i idrott och hälsa. För att uppfylla vårt syfte har vi använt oss av frågeställningarna; Vad tror eleven är viktigt för att uppnå ett högt betyg? Hur tror eleven att hans/hennes inställning till ämnet påverkar betyget? Metod Studien är utförd på en skola i Stockholmsregionen där fem kvalitativa intervjuer genomfördes med elever i år nio. LÄS MER
25. Skolverkets vilja, lärarens möjlighet?
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Ett arbete kring hur lärare i musik tänker när de ska bedöma och betygsätta sin elever. Vivill ta reda på hur läraren gör när den betygsätter, och hur mycket elevens intresse förmusik och musikalitet spelar in i det som sen blir deras betyg. LÄS MER