Sökning: "åskådarsport"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet åskådarsport.

  1. 1. Service Quality in the Eyes of Sporadic Spectators : A Quantitative Study for HV71 with a Modified Sportscape Framework

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Zimon Karlsson; Gustav Carlsson; [2020]
    Nyckelord :service quality; sporadic spectator; spectator sport; total service quality; HV71; hockey; services; service dimensions; quantitative study; fans; service kvalité; åskådare; åskådarsport; HV71; hockey; tjänster; kvantitativ studie; fans;

    Sammanfattning : Introduction: Sports consumption is a unique human experience in which consumers invest both money and emotions where the game becomes the main focus of the event and constitutes what is known to be a sporting event. Sports organizations are required to track how their service quality is perceived during these events in order to understand the values of their spectators and to evaluate levels of satisfaction. LÄS MER

  2. 2. What's the hype about esports? : A qualitative study about esports consumer motivation

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Zining Chang; [2019]
    Nyckelord :esports; spectator; uses and gratification; consumer motivation; qualitative study; interview; esport; åskådare; Uses and Gratifications; konsumentmotivation; kvalitativ studie; intervju;

    Sammanfattning : Esports som åskådarsport har fått en betydande publik under det senaste decenniet, det lockarnästan en halv miljard människor över hela världen och har även fått stöttning från storakända företag. Anledningen till varför människor tittar på esport är dock fortfarande inte välundersökt. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier inom sportindustrin

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Joakim Hagberg; Martin Leinar; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; relationsmarknadsföring; åskådarsport; social media; marketing; sports marketing; sport organizations; relationship marketing; spectator sports; participation sports; marknadsföring; sportmarknadsföring; idrottsorganisationer; deltagarsport;

    Sammanfattning : Sport räknas idag som ett gränsöverskridande fenomen som intresserar människor världen över, såväl utövare som åskådare. På senare år har den tekniska utvecklingen bidragit till en förändring i hur sport konsumeras, avståndet mellan utövarna och åskådarna har minskat i takt med en ökad kommersialisering. LÄS MER