Sökning: "återförsäljare bli"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden återförsäljare bli.

  1. 1. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER

  3. 3. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Kangas; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption Environmental studies Green marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER

  4. 4. Vad vet vi om ekotyper? : kunskap och okunskap som påverkar utbudet av torktåliga ekotyper

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Martin Svennerfors; [2023]
    Nyckelord :stadsträd; urban miljö; norra Europa; återförsäljare; beställare; forskning; botaniska trädgårdar; grön infrastruktur; kunskapsspridning; efterfrågan;

    Sammanfattning : Träd i urbana miljöer har förmåga att mildra några av de klimatfaktorer som gör städer till alltmer utmanande platser att leva på för människor och växter. Växtmaterialet i framtidens gröna infrastruktur behöver vara anpassat till vattenbrist, som idag är den mest begränsande faktorn för urban växtlighet. LÄS MER

  5. 5. Predictive Maintenance as a Tool for Servitization : The case of a value-added reseller in the construction equipment industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Kihlborg; Adam Lilja; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Productivity-as-a-Service; Predictive maintenance; Industrial maintenance; Machine learning; Value-added reseller; Construction equipment industry; Tjänstefiering; Prediktivt underhåll; Industriellt underhåll; Maskininlärning; Värdeskapande återförsäljare; Anläggningmaskinsbranschen;

    Sammanfattning : The construction equipment industry has been slow to increase its level of servitization, compared to other related sectors such as the car and flight industries. The fundamental problem is the endless variants of machines and business settings that their customers operate in. LÄS MER