Sökning: "återförsäljare strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden återförsäljare strategi.

  1. 1. Exploring the feasibility of resellers in the battery diagnostics industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mariel Alkindar Soares; [2023]
    Nyckelord :Energy Storage; Business model; Battery Diagnostics; Reseller model; Energilagring; Affärsmodell; Batteridiagnostik; Återförsäljarmodell;

    Sammanfattning : One of the most important sources of the world development is energy and Battery energy storage systems (BESS) have emerged as crucial components in transitioning from conventional energy systems to more sustainable and environmentally friendly alternatives. Despite BESS’s importance, the dissemination of knowledge about how this technology function has not kept pace with its market development. LÄS MER

  2. 2. Market Communication Strategy : A case study of IKEA

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martina Alice Spinoglio; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Communication; Strategy; IKEA; Communication Process; Communication Strategy; Case Study; Franchisee;

    Sammanfattning : Nowadays, having a communication strategy is essential. Companies are offering the same product and it’s really difficult for them to differentiate. What can really make the difference is the message that they send to the consumers and the media they utilize; so how they implement their market communication strategy. LÄS MER

  3. 3. Det etablerade modeföretagets användning av Instagram - att skapa tilltalande innehåll

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Rebecca Lundgren; Fanny Sundin; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innehållsmarknadsföring är ett begrepp som syftar på en strategi för att anpassa innehållet till målgruppens intresseområde, där målet är att skapa förtroende och driva försäljningen framåt. Enligt Clark på sociala mediekonsult förvaltningen lades det upp 94 miljoner bilder och videos dagligen på Instagram år 2018. LÄS MER

  4. 4. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  5. 5. Den lilla butikens användning av Instagram - att skapa tilltalande content

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellinor Berggren; Maja Sjöström; [2018]
    Nyckelord :Content marketing; innehållsmarknadsföring; content; Instagram; sociala medier; små butiker;

    Sammanfattning : Innehållsmarknadsföring är en metod för att nå ut med sitt varumärke och nå sina kunder med hjälp av innehåll av redaktionell ton. Tidigare studier har gjorts om hur innehållsmarknadsföring kan användas men få har fokuserat på hur små självständiga butiker kan använda sig av detta. LÄS MER