Sökning: "återförsäljarkedjor"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet återförsäljarkedjor.

  1. 1. Förändringar på bilmarknaden – Strategiska åtgärder ur återförsäljarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anders Kristiansson; Ola Skiöld; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Förändringar på bilmarknaden – Strategiska åtgärder ur återförsäljarnas perspektiv. Ämne: Företagsekonomi, strategic management, Business to Business Författare: Kristiansson Anders, Skiöld Ola Handledare: Holmberg Leif, Rudenstam Nils-Gunnar Nyckelord: Strategic management, synergieffekter, konkurrensfördelar, distributionssystem, IO –teori, strategiska analyser Syfte: Analysera återförsäljarpektivet utifrån nya förutsättningar på bilmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Byggvaruhuskedjors kravställningar på sina leverantörer En studie av bygghandeln i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Fransson; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; marknadskanaler; strategisk utveckling; värdekedjor; industriell försäljning; vertikal integration; industriella nätverk; interaktion; bindningar; industriella inköpsprocesser; återförsäljarkedjor; träindustrin; bygghandeln; byggvaruhuskedjor; byggmaterial; gör det själv marknaden; GDS-marknaden; dynamisk industriell miljö; strukturella förändringar; leverantörsrelationer; byggsystem; affärsutveckling; trävaror; systemförsäljning; systemintegratör; Bauhaus; Beijer Byggmaterial; Byggtrygg; Coop; Hornbach; Interpares; K-Rauta; Optimera; market channels; marketing channels; strategic development; mega-retailers; category-killers; value chains; industrial networks; interaction; purchase processes; retailers; forest industry; supplier relations; building systems; business development; supplier development; do it yourself; DIY-retailers; building material; building merchant; wood products; system integrator; system sales.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Denna studie utreder vilka funktioner och roller som byggvaruhuskedjor efterfrågar att deras leverantörer från träindustrin bör ha i marknadskanalen. Vidare förklaras hur dessa leverantörer bör agera för att möta dessa krav och förväntningar. LÄS MER