Sökning: "återköp kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden återköp kunder.
1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
2. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER
3. Factors Affecting Consumers’ Intention to Use Online Music Service and Customer Satisfaction in South Korea
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study aims to investigate factors that affect consumers’ behavioral intentions to use online music services and the extent to which users of these services are satisfied with their experience. It also seeks to clarify the relationship between customer satisfaction and repurchase intention. LÄS MER
4. Prestationsmätning inom kundklagomålsprocessen: En studie av försäkringsbranschen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kundrelationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER
5. Flygresenärers attityder till relationsmarknadsföring. : En kvantitativ studie som beskriver relationsbyggande aktiviteters relevans för flygresenären och som förklarar om flygresenärer tenderar att vara relationsinriktade.
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Det råder hård konkurrens i flygbranschen på dagens marknad och det har blivit svårare att rekrytera nya kunder och således blivit allt viktigare för flygbolag att behålla existerande kunder. En effektiv relationshantering syftar till att skapa långsiktiga kundrelationer samt stimulera återköp och relationsmarknadsföring bör enligt majoriteten av marknadsföringsforskningen eftersträvas av företag. LÄS MER