Sökning: "återköpsbeteende"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet återköpsbeteende.

  1. 1. Hur bolånerådgivare arbetar för att hålla kunder lojala : En kvalitativ studie om efterköpskänsla, återköpsbeteende och kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Hjerpe; Fredrik Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :customer loyalty; post-purchase feelings; repurchase behaviour; mortgage advisors; kundlojalitet; efterköpskänsla; återköpsbeteende; bolånerådgivare;

    Sammanfattning : Harsh competition influence the profit margins of Swedish banks, where mortgages are some of the most profitable products. Unfortunately, mortgages also happen to be the most influential products when it comes to customers’ willingness to switch banks. LÄS MER

  2. 2. ”Jag kan shoppa vad, när och hur jag vill”. Generation Ys kundlojalitet genom omnikanaler.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Dahlgren; Malin Westerberg; [2018]
    Nyckelord :Kundlojalitet; e-lojalitet; relativ attityd; återköpsbeteende; generation Y; omnikanaler; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien belyser hur digitaliseringen och framväxten av omnikanaler har skapat ett dynamiskt shoppingbeteende hos generation Y. Vid inköp av kläder rör sig kunder inom generation Y idag mellan flera försäljningskanaler, vilket ökar tillgängligheten till ett större utbud av klädföretag. LÄS MER

  3. 3. E-lojalitet för heminrednings- och möbelbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Sjögren; Joakim Olin; Camilla Larsson; [2015]
    Nyckelord :företagsrelaterade faktorer.; relativ attityd; E-lojalitet; heminrednings- och möbelbranschen; återköpsbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett konsumentperspektiv skapa en djupare förståelse för vilka företagsrelaterade faktorer som kan leda till kundlojalitet inom heminrednings- och möbelbranschen på internet. Vår uppsats teoretiska referensram grundar sig i teorier som består av modeller och begrepp knutna till lojalitet, kundnöjdhet, förtroende och engagemang. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters köpbeteende på Internet : En studie av återköpsbeteendet hos studenter på Umeå Universitet och Wright State University

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Mikael Lundberg; Petter Renberg; [2007]
    Nyckelord :Konsumentköpbeteende; Internet; Återköpsbeteende;

    Sammanfattning : Kunders beteende är viktigt att förstå för ett företag som säljer produkter eller tjänster. Då alltmer handel nu sker på Internet finns ett intresse i att utreda hur en kund agerar vid inköp i en webbutik. LÄS MER