Sökning: "återkommande kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden återkommande kunder.

  1. 1. Predictive Maintenance as a Tool for Servitization : The case of a value-added reseller in the construction equipment industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Kihlborg; Adam Lilja; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Productivity-as-a-Service; Predictive maintenance; Industrial maintenance; Machine learning; Value-added reseller; Construction equipment industry; Tjänstefiering; Prediktivt underhåll; Industriellt underhåll; Maskininlärning; Värdeskapande återförsäljare; Anläggningmaskinsbranschen;

    Sammanfattning : The construction equipment industry has been slow to increase its level of servitization, compared to other related sectors such as the car and flight industries. The fundamental problem is the endless variants of machines and business settings that their customers operate in. LÄS MER

  2. 2. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Rosdahl; Karin Svensson; [2022]
    Nyckelord :Complaint management; customer complaints; complaints; reclaim; employee team; internal recovery; Klagomålshantering; kundklagomål; klagomål; reklamation; medarbetarteam; intern återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER

  3. 3. Strategisk planering i e-handelsbolag : En kvalitativ studie om anpassning under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Annelie Olsson; Jedeur-Palmgren Johan; [2022]
    Nyckelord :Strategisk planering; E-handel; Coronapandemin; Marknadsosäkerhet; Tillväxt; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur har de snabbast växande e-handelsbolagen arbetat med strategisk planering under coronapandemin till följd av ändrade konsumentbeteenden? Syfte: Syftet med studien är att förklara hur svenska e-handelsbolag har anpassat sin strategiska planering med hänsyn till de ändrade konsumentbeteenden som följer coronapandemin. Genom en ökad förståelse för strategiarbetets roll samt hur de största och bäst presterande företagen sett till omsättningstillväxt arbetar under osäkra marknadsförhållanden ska studien förbereda företag för framtida marknadsturbulens. LÄS MER

  4. 4. Negativ word-of-mouths påverkan på kundlojalitet : En kvantitativ studie om kundlojlaitet till snabbmatskedjor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Esther Brännkärr; Wilma Winberg; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Word-of-mouth WOM ; Negative word-of-mouth NWOM ; Attitudinal loyalty; Behavioral loyalty.; Kundlojalitet; Word-of-mouth WOM ; Negativ word-of-mouth NWOM ; Attitydbaserad lojalitet; Beteendebaserad lojalitet.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundlojalitet är viktigt för företags framgång då det medför återkommande kunder. Negativ word-of-mouth (NWOM) är något som kan påverka kundlojaliteten och därför är det intressant att studera förhållandet mellan dessa. LÄS MER

  5. 5. Vad krävs för att bli ljudproducent? : En kvalitativ intervjustudie med verksamma från arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jonatan Diaz; [2021]
    Nyckelord :Filmljud; etablering; karriär; ljudpostproduktion; kapital; ljudproduktionsbranschen;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att utöka kunskapen om ljudproducenter för ljudpostproduktionstillvägagångssätt vid etablering och fortsatt medverkan i branschen. Studien består avsex kvalitativa intervjuer med olika individer inom samma arbetsfält. Resultatetanalyseras med hjälp av Pierre Bourdieus fält, habitus- och kapitalbegreppsapparater. LÄS MER