Sökning: "åtgärdsprogram grundskola"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden åtgärdsprogram grundskola.

  1. 11. Sylvie Ekstål Lundstedt och Ulrika Magnusson En studie kring informations- och dokumentationsutbyte vid övergång mellan år fem och sex i grundskolan : – att överlämna och ta emot information och dokumentation

    Kandidat-uppsats, Barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)

    Författare :Sylvie Ekstål Lundstedt; Ulrika Magnusson; [2013]
    Nyckelord :bedömning; dokumentation; grundskola; information; IUP; matriser; mottagande; muntlig överföring; skriftliga omdömen; åtgärdsprogram; överlämnande;

    Sammanfattning : Utifrån vårt formulerade syfte har vi undersökt vilken dokumentation och information som överförs och under vilka former den överlämnas när elever byter skola. Vi har även avsett synliggöra pedagogers tankar kring dokumentation och information samt formerna för överlämningen. LÄS MER

  2. 12. Hur konstruerar pedagoger elever i behov av särskilt stöd i åtgärdsprogram?

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Tommy Nilsson; [2013]
    Nyckelord :delaktighet; diskursanalys; dokumentation; specialpedagogik; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : Abstract/SammanfattningNilsson, Tommy (2013) Hur konstruerar pedagogen elever i behov av särskilt stöd i åtgärdsprogram? (How do teachers construct pupils with special needs in action plans?)Problemområde:Syftet med undersökningen var att se hur elever i behov av särskilt stöd konstrueras i åtgärdsprogram i en svensk grundskola i en mindre svensk kommun. Frågeställningar tog utgångspunkt i ett diskursanalytiskt perspektiv där en socialkonstruktionistisk teori användes som ingång. LÄS MER

  3. 13. Elevers uppfattningar av stödåtgärder och åtgärdsprogram

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria Olsson; [2012]
    Nyckelord :Elever i behov av särskilt stöd; exkludering; elevers medvetenhet; grundskola; inkludering stödinsatser; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : AbstraktOlsson, Maria (2011) Elevers uppfattningar av åtgärdsprogram. (Students´ reflections about their Individual Educational Plan). Skolutveckling och ledarskap, Specialpedagogik, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER

  4. 14. I kölvattnet av the English Speaking Year 2012 Program: En studie av andraspråksinlärning vid en thailändsk grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sriwika Pan Andersson; Johanna Kornfält; [2012]
    Nyckelord :andraspråksundervisning; attityder; engelska; the English Speaking Year 2012 Program; grundskola; Thailand;

    Sammanfattning : Andraspråksundervisning är en vital del av många elevers skolgång. I Thailand har detta aktualiserats, i och med att en ekonomisk gemenskap med engelska som huvudspråk är på väg att skapas av länder i regionen. LÄS MER

  5. 15. Värdegrundsarbetet : skolans vision - elevens verklighet

    Master-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Petra Ohlsson; Johanna Källström; [2011]
    Nyckelord :Didaktik; Grundskola; Enkätundersökning; Värdegrund; Mobbning;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på hur skolans vision ser ut gällande arbetet med värdegrunden i relation till elevens uppfattning och delaktighet. Två delstudier har genomförts där den första syftar till att ta reda på elevernas uppfattningar och delaktighet i skolans arbete med värdegrundsfrågor utifrån en enkätundersökning. LÄS MER