Sökning: "ïkea komponenter"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden ïkea komponenter.
1. Smart Bird Feeder : Self-propelled and interactive
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Bird feeding is somthing most are familiar with, either when children are feeding the swans or adults using some type of bird feeder in the garden. This project took that as inspiration to create something that automatically feed the birds while also monitoring them by capturing a picture and sending out this information as a teet on Twitter. LÄS MER
2. Modelling and Evaluation of the Methods for Compression Testing of Thermoplastics
Master-uppsats, KTH/Teknisk mekanikSammanfattning : The application of thermoplastics as load-carrying components in furniture applications is an attractive prospect at IKEA. Thermoplastics can be used instead of metal where advanced geometries and aesthetics are considered. LÄS MER
3. En kvalitativ studie om hur Augmented Reality kan påverka konsumenters varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Intresset för användning av Augmented Reality (AR) som marknadsföringsverktyg har stigit i och med ökningen av smarta mobiltelefoner och digitaliseringen. Trots dess popularitet finns det bristande kunskap om hur användningen av AR påverkar konsumenter. LÄS MER
4. Framtagning av justerbara möbelben
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ProduktutvecklingSammanfattning : Rapporten omfattar ett examensarbete utfört på Tekniska högskolan i Jönköping av tvåkandidatstudenter inom produktutveckling. Examensarbetet är ett uppdrag frånuppdragsgivaren Prettypegs, vilket är ett svenskt företag som designar utbytbara möbelben.Möbelbenen kan fästas på möbler från olika leverantörer, som exempelvis IKEA. LÄS MER
5. Det handlar om människorna!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. LÄS MER