Sökning: "ïkea"

Visar resultat 6 - 10 av 829 uppsatser innehållade ordet ïkea.

  1. 6. Customer Journey in the Concept Store: An Analysis of Touchpoints and Journey Integration

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tatev Nazaryan; Seo Hyun Chang; [2023]
    Nyckelord :customer experience; customer journey; customer journey touchpoints; concept store; journey integration dimensions; retail; new retail format; Social Sciences;

    Sammanfattning : Date: May 15, 2023 Keywords: customer experience, customer journey, customer touchpoints, concept store, journey integration dimensions Project Purpose: The following study aims to enhance understanding of how customers experience different touchpoints within the concept store throughout each stage of the customer journey, as well as, explore existing and new dimensions of the customer journey integration. Theoretical Framework: The following study adopts the theory of customer journey since it helps to understand what touchpoints customers interact with throughout each stage of their journey that helps to shape their experiences. LÄS MER

  2. 7. Community members on the wall, are you more in love after all? : The differences between community members and non-members brand love, brand loyalty and purchase intentions

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Filippa Sandberg; Josephiene Dogan; [2023]
    Nyckelord :Marketing;

    Sammanfattning : Background: Social media is growing bigger and bigger by the day, and it wasn't that many years ago that it was first introduced to the world. Along with social media, the marketing world has changed immensely and one of the things that have been added over the years is social media-based brand communities that are groups of people that forms online to support or discuss a certain brand. LÄS MER

  3. 8. Enhancing Brand Experience Through UI Elements Aligned With Brand Values : An Investigation of the Interconnected Fields of User Experience and Brand Experience Within the Context of IKEA’s E-commerce Website

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Ráhel Anna Balogh; Máté Kézy; [2023]
    Nyckelord :user experience design; user interface design; visual design; brand experience; e-commerce website; hedonic quality; brand values; UI elements;

    Sammanfattning : In today’s competitive landscape, shaping positive digital experiences with the brand is crucial for the company’s market success. The study aimed to investigate the interconnected relationship between User Experience (UX) and Brand Experience (BX) by exploring the potential for enhancing BX through the implementation of User Interface (UI) elements aligned with brand values within an e-commerce website. LÄS MER

  4. 9. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Nilla Steneholt; [2023]
    Nyckelord :IKEA; New Labour; Cool Britannia; kulturell marknadsföring; ideologi; nationell identitet;

    Sammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER

  5. 10. Kulturella anpassningar i reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av Ikeas och Mujis reklamfilmer på den svenska och japanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Märta Westin; Jenny Aspemo; [2023]
    Nyckelord :Ikea; Muji; tvärkulturell marknadsföring; kulturell anpassning; reklamfilm;

    Sammanfattning : Ikea och Muji är två multinationella företag vars affärsidéer utgår från att sälja heminredning i en tillgänglig prisklass. Företagande över olika geografiska marknader ställer i sin tur särskilda krav på marknadsföringen, som kräver anpassning till den lokala kulturen i fråga. LÄS MER