Sökning: "öka samarbetsförmåga"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden öka samarbetsförmåga.

  1. 1. Tidig tillgång till digitalt kapital; nyckel till framgång : Om teknikelevers möte med tillämpning av digitala verktyg i teknikundervisningen

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mahshid Khalaj Motlagh; [2023]
    Nyckelord :Pierre Bourdieu; social capital; cultural capital; habitus; social practice; digital capital; digital in equality; the technology program; technology students; Technology 1; SolidWorks; digital tool.; Pierre Bourdieu; socialt kapital; kulturellt kapital; habitus; social praktik; digitalt kapital; digitalt o jämlikhet; teknikprogrammet; teknikelever; Teknik 1; SolidWorks; digitalt verktyg.;

    Sammanfattning : Med bakgrund i hur samhällets digitalisering präglar utbildningsväsendet, som i sin tur påverkar skolans teknikundervisning, behandlar det här examensarbetet teknikelevers habitus och strategier som tar sig uttryck i deras möte med användning av digitala verktyg som tillämpas i teknikundervisningen. Inspiration tas från sociologen Pierre Bourdieus teorier om olika kapitalformer och strategier. LÄS MER

  2. 2. Matematiklärares syn på grupparbete som arbetsform : en kvalitativ studie om lärares erfarenheter av grupparbete i ämnet matematik

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Anas Sharif; Hanan Azzam; [2021]
    Nyckelord :grupparbete; matematik; lärande; motivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract   Syftet med studien är att öka kunskapen om och förståelsen för grupparbete som arbetsmetod i matematikundervisningen i årskurserna 7–9. Vårt intresse är riktat mot hur matematiklärare upplever grupparbete som arbetsmetod och hur de ser på grupparbetets potential för vad gäller kunskapsutveckling. LÄS MER

  3. 3. Kooperativt lärande som inlärningsmetod för att öka elevers motivation i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Fabio Maruotti; Victor Sand; [2021]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; Matematik; Motivation; Unga elever; Grupparbete;

    Sammanfattning : Utifrån våra egna erfarenheter under verksamhetsförlagd utbildning (VFU) märkte vi attarbetssätt och arbetsformer spelar en viktig roll för att skapa motivation hos eleverna. Vårtintresse fångades av de metoderna som vilar på samspelet mellan eleverna. LÄS MER

  4. 4. Kooperativa strukturer i svenskundervisningens årskurs 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Frida Malmberg; Kajsa Edvardsson; [2021]
    Nyckelord :kooperativt lärande; kooperativa strukturer; kommunikation; språk- och kunskapsutveckling; samarbetsförmåga; delaktighet; lärgrupper och lärpar.;

    Sammanfattning : Med denna studien vill vi få en ökad kunskap om lärares arbete med kooperativa strukturer i svenskundervisningen. Vi vill bidra till kunskap om möjligheter men även begränsningar med kooperativt lärande. LÄS MER

  5. 5. Mötet med den kliniska verkligheten : Nyutexaminerade sjuksköterskors erfarenheter av det första året som verksam i en sjukhusmiljö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Lisa Neigart; Nina Frisk; [2020]
    Nyckelord :Nyutexaminerad sjuksköterska; erfarenheter; första året; sjukhusmiljö;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle ställs det höga krav på sjuksköterskans kompetens och förmåga att hantera komplexa situationer. Sverige har i dagsläget en brist på sjuksköterskor och arbetsbelastningen inom vården är hög. LÄS MER