Sökning: "ökad konkurrens på nätet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden ökad konkurrens på nätet.

  1. 1. E-handel i förändring : Hur etableringen av fysisk butik förändrat ekonomistyrningen i clicks to bricks-företag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Malin Albinsson; Uljanna Torstensson; My Wessberg; [2016]
    Nyckelord :clicks to bricks; management control systems; contingency; MCS as a package; clicks to bricks; ekonomistyrning; situationsanpassning; MCS-paket;

    Sammanfattning : Inledning: På senare tid har mer uppmärksamhet dragits till fördelarna med fysiska butiker, speciellt nu med en ökad konkurrens på nätet. Det har lett till att företag har gått från att enbart bedriva e-handel till att även komplettera med att etablera fysisk butik; clicks to bricks. LÄS MER

  2. 2. Solcellssystem och dess påverkan på lågspänningsnät i landsbyggd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Stefan Jansson; [2014]
    Nyckelord :solcellssystem; lågspänningsnät; lokalnät; landsbyggdsnät;

    Sammanfattning : Ökade miljökrav tillsammans med ett statligt stöd och en ökad miljömedvetenhet hos gemene man har medfört att intresset för förnybar elproduktion har vuxit. I takt med sjunkande priser på solceller tack vare ökad konkurrens samt massproduktion kan ett fortsatt ökat intresse förväntas. LÄS MER

  3. 3. Solcellssystem och dess påverkan på lågspänningsnät i tätort

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Johan Norling; [2014]
    Nyckelord :solcell; solceller; tätortsnät; lågspänningsnät; mikroproduktion;

    Sammanfattning : Med ett statligt investeringsstöd och ett kommande förslag på skattereduktion för inmatning av förnybar el på elnätet, spås en fortsatt stor ökning av nätanslutna solcellsanläggningar. Det fortsatt sjunkande priset på nyckelfärdiga solcellssystem på grund av ökad konkurrens och massproduktion ger ytterligare anledning att tro på ett ökat intresse. LÄS MER

  4. 4. E-handel inom reseindustrin : En granskning av Internetresebyråers arbete med kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Lundbom; Moa Sjöberg; [2007]
    Nyckelord :Relationer; E-handel; Internetresebyråer;

    Sammanfattning : Internet är idag en väletablerad kanal för såväl varor som tjänster och denna typ av försäljning ökar hela tiden i popularitet. Anledningarna att människor handlar via Internet istället för i vanliga butiker är att det är billigare samt att det går snabbt och enkelt att jämföra olika återförsäljares priser. LÄS MER

  5. 5. GodEl - En marknadsundersökning för en ljusare framtid

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Schnell; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nya regler för den svenska elmarknaden trädde i kraft den 1 januari 1996 och den innehöll regler som skulle innefatta konkurrens i elproduktion och handel med el. Transport av el i nätet betraktas dock som ett naturligt monopol och kom därmed att undantas konkurrensutsättning. LÄS MER