Sökning: "ökade marknadsandelar"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden ökade marknadsandelar.

  1. 1. Konsumentbeteende inom fast fashion-branschen : En kvantitativ studie kring konsumentbeteendet inom fast fashion-branschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Tirej Hajji-Othman; Oliver Holmström; [2023]
    Nyckelord :Fast fashion; consumer behavior; influencing factors; price; assortment; sustainability; slow fashion; Snabbmode; konsumentbeteende; påverkande faktorer; pris; sortiment; hållbarhet; långsammode;

    Sammanfattning : The aim of the study is to further understand the factors influencing consumer behavior in the fast fashion segment. The study is done from a consumer perspective where 84 consumers were asked questions regarding their preferences, behaviors, and habits while shopping, and which aspects they are most keen about while visiting fast fashion stores. LÄS MER

  2. 2. Orsak och effekt av Sveriges höga bygg- och produktionskostnader : En jämförelse av bostadens ekonomiska, sociala och ekologiska aspekter mellan de nordiska grannländerna

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Eric Rödel; Johannes Wall Brunnström; [2022]
    Nyckelord :produktionskostnad; byggkostnad; bostadsrätter; hyresrätter; Norden; ekonomisk hållbarhet; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Sverige är ett av de länder i Europa som har högst bygg- och produktionskostnader inom byggsektorn. Vad dessa höga kostnader beror på är går inte att lägga på enskilda faktorer, bland annat är lönerna och materialkostnaderna inom byggbranschen höga. LÄS MER

  3. 3. Solenergi i Sub-Sahara : En analys och konceptualisering av affärsmodeller på BoP-marknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sima Sarawaran; Lovisa Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Business Models; Business Model Canvas; Bottom of the Pyramid; Solar Energy; Value Creation and Value Delivery.; Affärsmodeller; Business Model Canvas; Bottom of the Pyramid; Solenergi; Värdeskapande och Värdeerbjudande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mer än två tredjedelar av befolkningen i Sub-Sahara i Afrika lever idag i energifattigdom, vilket har drabbat de fattigaste på BoP-marknaderna värst. Tidigare forskning har visat att företagande inom energibranschen kan stimulera en ekonomisk tillväxt på BoP-marknaden i Sub-Sahara. LÄS MER

  4. 4. Will the Kodak Decline Reappear in the Automotive Industry? : An investigation of how incumbent automobile manufacturers can manage the ongoing transition towards electric vehicles

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Abtin Hajiakbar; Dian Tokhmpash Norouzi; [2021]
    Nyckelord :Electric Vehicles; Strategic Management; Transition Management; R D Management; Elektriska fordon; Strategic Management; Transition Management; R D Management;

    Sammanfattning : Today, the automotive industry is facing a transition from internal combustion engines to electric vehicles due to demand changes and sustainability concerns. As a result, new actors have entered the automobile market and gained market shares in the EV sector. LÄS MER

  5. 5. Samverkan inom tågsystemet : En kvalitativ studie av Getingmidjans delprojekt TORA

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Matilde Österholm; Felicia Heiligers; [2020]
    Nyckelord :Samverkan; Tågsystem; Tågoperatörer; Konkurrens; Resenärer; Trafikverket; Samordning; Samarbete; Tåg; Banarbete; Trafikinformation; Resenärshantering; Trafik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera effekterna av samverkan kring resenärshantering. Sveriges tågsystem står inför stora utmaningar till följd av eftersatt underhåll av järnvägen. LÄS MER