Sökning: "ökat mervärde"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden ökat mervärde.
1. Svenska fastighetsfonders investeringsstrategi ur ett ESG-perspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : ESG and sustainability is a subject that has become very topical in recent years and gained a greater place in the public debate. The subject has had a major impact in many different sectors of the Swedish industry and companies have become more aware of their impact on the environment. LÄS MER
2. Kompetensåterföring inom samverkansprojekt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Bakgrund: Samverkan: Samverkansprojekt blir allt mer och mer vanligt för större infrastrukturprojekt i Sverige. I ett samverkansprojekt samarbetar de olika aktörerna för att tillsammans arbeta fram till ett gemensamt mål och dessa projekt har flera fördelar, bland annat ökad transparens och ofta högre kvalitet. LÄS MER
3. A comparative study of innovation rennets from Swedish ruminants: calves, kids, and lambs
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : The study aimed to examine Swedish innovation rennets (lamb and kid) and bovine rennets (pepsin and chymosin) in combination with species-specific milk from goat, sheep, and cow. This was accomplished by evaluating the gross composition, casein and whey protein content, casein number of the milk types, as well as rheological properties, such as curd yield, coagulation time, and gel firmness. LÄS MER
4. Drömmen om Europa 2027 : En kvalitativ studie om fotbollsklubben IK Sirius och dess supportrar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : IK Sirius är en fotbollsklubb från Uppsala som de senaste åren har etablerat sig i den högsta serien i Sverige, Allsvenskan. I takt med att fotbollsklubben har utvecklats har även antalet supportrar som går på lagets matcher ökat markant samt antalet medlemmar i supporterföreningen Västra Sidan. LÄS MER
5. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. LÄS MER