Sökning: "öl uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden öl uppsats.
1. Öl: en analys på visuella element och dess relation till narrativ
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : De senaste åren har man sett att marknaden för ölburkar harexploderat med dess design och allt fler mikrobryggerier harkommit ut på den svenska marknaden. Denna uppsats kommer att,ur ett designperspektiv, analysera visuella element påmikrobryggeriernas ölburkar. LÄS MER
2. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER
3. Stockholmsflaskan.
L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats jämför maltdryckproduktionen i Sverige åren 1880 och 1900, för att undersöka om/hur produktionen av maltdrycker påverkades av införandet av den standardiserade glasbuteljen, den så kallade Stockholmsflaskan, 1885. Uppsatsen utgår från ett grundantagande att standardflaskan påverkade maltdrycksproduktionen positivt, från att denna näring stått relativt stilla fram till dess. LÄS MER
4. Event marketing : ett verktyg för att skapa starka kundrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur företag kan använda sig av event marketing som ett sätt att skapa nya och stärka befintliga kundrelationer. Metoden som användes för att undersöka dessa ämnen var en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER
5. Penninglån enligt 21 kap. ABL - en begreppsutredning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : This paper aims to investigate the meaning of the term "cash loan" found in the loan prohibition rules in 21st chapter of the Swedish Companies Act (2005:551). The question to be answered is: - What does the term "cash loan" in 21st chapter of the Swedish Companies Act mean? The basic definition of cash loan is a loan where the transaction consists in the form of money. LÄS MER