Sökning: "ölands varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ölands varumärke.

  1. 1. "Det är någonting udda med den här ön" : - En kandidatuppsats om samarbetet mellan aktörerna på Öland

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emma Alsér; Linn Waage; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Öland är en känd och välbesökt destination. Trots det har Öland blivit en destination som konkurrerar mindre väl om de nationella och internationella besökarna jämfört med liknande destinationer. Idag är samarbetet mellan de olika aktörerna på Öland svagt. LÄS MER

  2. 2. Platsvarumärken : En fallstudie av Kalmar & Öland

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emil Sunesson; Klas Wedin; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; Platsvarumärke; Samarbete; Kalmar; Öland; Marknadsföring; Identitet; Image; Destination; Plats; Besökare;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att ge förslag till hur regionen Kalmar/Öland kan stärka varumärkets attraktionskraft gentemot besökare. Grunden för de förslag som ges kommer baseras genom analys av följande frågeställningar:  På vilket sätt arbetar regionen med att profilera sitt varumärke mot potentiella besökare?  Vilken uppfattning finns av regionens varumärke hos potentiella besökare? Metod Vi har använt oss av en kvalitativ och kvantitativ fallstudieundersökning bestående av fem intervjuer samt en enkätundersökning. LÄS MER

  3. 3. Kontrasternas ö : En analys av Ölands image och hur öns varumärke kan utvecklas

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Linnéa Josefsson; Linda Olsson; Emma Sabel; [2011]
    Nyckelord :Image; Identity; Place branding; Place marketing; Öland; Tourism; Image; Identitet; Platsvarumärke; Platsmarknadsföring; Öland; Turism;

    Sammanfattning : Öland’s Business Office is on the verge of developing a strategy for the island’s future tourism. Before any work with developing Öland can be carried out, it is essential to gain an understanding of how the place is perceived today. LÄS MER

  4. 4. Vägen till ett framgångsrikt köpcentrum! : En fallstudie av Ölands Köpstad

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Camilla Andersson; Marika Johansson; [2010]
    Nyckelord :Köpcentrum; Framgångsfaktorer; Ölands Köpstad; Förnyelse; Tillgänglighet; Läge; Varumärke; Image; Servicelandskap; Mervärde; Upplevelse; Mötesplats;

    Sammanfattning : Det kan vara svårt att veta vilka faktorer som ett köpcentrum bör arbeta med för att bli framgångsrikt. Idag krävs kontinuerlig förnyelse eftersom konkurrensen på marknaden hårdnar då allt fler köpcentrum byggs. LÄS MER