Sökning: "öletiketter"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet öletiketter.
1. Smakförväntningar och design : Visuella representationer av smak på öletiketter
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : To communicate a product's taste, color and other visual cues are often used as references to fruit or other food, helping the customer by creating expectations based on context and prior experiences. As a designer, it is therefore important to consider how visual cues like color affect the expectations of the taste of a product. LÄS MER
2. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER
3. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER
4. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER
5. Öletikettens inflytande påkvinnors ölintresse
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka i vilken utsträckning kvinnor påverkas av öletikettens utseende. För att undersöka detta genomfördes en visuell innehållsanalys för att ta fram de vanligaste designelementen från makro- och mikrobryggeriers öletiketter. LÄS MER