Sökning: "öppen studie"

Visar resultat 1 - 5 av 1155 uppsatser innehållade orden öppen studie.

  1. 1. ”Vi ska ha ett bra samarbete, ett bra förhållande till föräldrarna för att det speglar av sig på barnet”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Havger Bacilori; Johanna Österberg; [2024-02-27]
    Nyckelord :Samarbete; fenomen; upplevelser; erfarenheter; tillit; relation; förhållningssätt; förskollärare; vårdnadshavare; förskola; hem; fenomenologi; samarbetsformer; engagemang;

    Sammanfattning : Samarbetet mellan hem och förskola är en av det mest primära delarna för barns välbefinnande och utveckling. Som verksamma förskollärarstudenter synliggjordes behovet av samarbetets utveckling. Upptäckten av brist i relationer, kommunikations problematik och avsaknad av engagemang som i sin tur lett till brist i förtroendet. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors upplevelse av förlossning över tid VAS-skattning från BB och 6-8 veckor post partum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Annelie Andersson; Helena Kayondo; [2024]
    Nyckelord :Förlossning; Förlossningsupplevelse; Förstföderska; Induktion; Omföderska; Spontanstart; VAS-skattning; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Kvinnors upplevelse av förlossning har betydelse både för framtida familjeplanering och anknytningen till barnet samt relationen till partnern. Tidigare forskning visar att det kan vara för tidigt att mäta kvinnors upplevelse direkt efter förlossningen. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  4. 4. Mjuka framgångsfaktorer för införande av ett BI-system i en mellanprojektsrelation mellan kund och systemimplementatör och effekter av dess användning i kundens verksamhet : En fallstudie av Myndigheten för yrkeshögskolan och Atea Sverige

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adam Aspengren; [2024]
    Nyckelord :Business Intelligence; Framgångsfaktorer; Mjuka faktorer; Mänskliga faktorer; BI-införande; BI-system; Effekter;

    Sammanfattning : Business Intelligence (BI) är en central del av modern affärsverksamhet och används för att omvandla rådata till meningsfull information för bättre beslutsfattande. Införande av BI kan möta flera utmaningar som påverkar BI:s effektivitet och framgång. LÄS MER

  5. 5. Att möta förändringens prövningar : En studie om organisationsförändring och dess inverkan på medarbetarens upplevda psykosociala arbetsmiljö.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Katja Forthmann Henningsson; Emelie Åberg; [2024]
    Nyckelord :Organizational change; change work; organizational leaders; responsiveness.; Organisationsförändring; förändringsarbete; organisationsledare; lyhördhet.;

    Sammanfattning : För att organisationer skall anses vara uppdaterade och relevanta är förändring en nödvändighet. Förändringsarbetets framgång är främst beroende av de processer som uppföljs och åtgärder som vidtas vid implementeringen. LÄS MER