Sökning: "öppna frågor matematik förskoleklass"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden öppna frågor matematik förskoleklass.

  1. 1. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Malin Larsson; [2022]
    Nyckelord :farm-based education; educational farms; experiential learning; embodiment; embodied learning; outdoor education; animal-assisted education;

    Sammanfattning : There seems to be something missing in the modern school. An increasing number of students face difficulties in the traditional classroom setting, some cannot attend school at all, and a worrying number of students fail to leave school with approved grades, with potentially detrimental effects on their future lives. LÄS MER

  2. 2. Tidiga insatser - Hur kompetensen hos speciallärare med inriktning mot matematik används för att garantera tidigt stöd

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning grundskola, gymnasium och specialpedagogik

    Författare :Monica Lindblom; [2020]
    Nyckelord :Read-write-count-guarantee; special teacher; mathematics; early intervention; proactive work; Läsa-skriva-räkna-garantin; speciallärare; matematik; tidiga insatser; proaktivt arbete;

    Sammanfattning : Denna studie har ett tvådelat syfte. Huvudsyftet är att bidra med kunskap om hur kompetensen hos speciallärare med specialisering mot matematikutveckling används för att garantera tidigt stöd i matematik. LÄS MER

  3. 3. Musik som didaktiskt verktyg för barns lärande i förskoleklass

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Isabelle Nystedt; [2014]
    Nyckelord :Musik; musisk; musicerande; lärande; kreativitet;

    Sammanfattning : Musik är en naturlig del i förskoleklassen, det sjungs på morgonsamlingar, avslutningar och under arbete med matematik och/eller språklig medvetenhet. Men i denna uppsats undersöks i vad mån förskollärarna i förskoleklass inkluderar musik som ett didaktiskt verktyg för att främja elevernas lärande, samt på vilket sätt de talar om musikens potential. LÄS MER

  4. 4. Särbegåvade elever? : En studie om lärares uppfattningar kring särbegåvade elever i skolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Anna Tengroth; [2013]
    Nyckelord :Särbegåvade elever; måluppfyllelse; skolan;

    Sammanfattning : Bakgrund: I skolan fokuseras det mycket på måluppfyllelse och det läggs resurser på de elever som riskerar att inte nå målen. Men de elever som istället har en särbegåvning, vilken stöttning får de i sitt lärande och utveckling. LÄS MER

  5. 5. Öppna frågor i geometri i ett specialpedagogiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Louise Brädde; Camilla Ramstorp; [2013]
    Nyckelord :KASAM; matematik; sociokulturell; speciallärare specialpedagog; öppna frågor;

    Sammanfattning : Brädde, L & Ramstorp, C (2013). Öppna frågor i geometri i ett specialpedagogiskt perspektiv (Open-ended questions in geometry within special pedagogic perspective). Speciallärarexamen 90hp matematikutveckling, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola. LÄS MER