Sökning: "överraskningsmoment"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet överraskningsmoment.

  1. 1. “Jag skulle säga att jag mer ser det som en tragik än komik” : En kvalitativ intervjustudie om mottagande av skämt om stereotyper i sitcomen Friends.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnéa Andersson; Emma Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Stereotypes; Reception; Generations; Sitcom; Friends; Fandom; Stereotyper; Mottagande; Generationer; Sitcom; Friends; Fandom;

    Sammanfattning : Sitcoms uppgift är att förmedla humor genom att representera stereotyper i samhället (Millis, 2005). Vissa forskare har en mer positiv ingång till användandet av stereotyper i sitcoms (Marcin, 2011), medan andra ställer sig kritiska till det (Biagi, 2001). Den kritiska ingången motiveras med att stereotyper felrepresenteras. LÄS MER

  2. 2. Riktlinjer för hur man kan skapa hälsoträdgårdar för utlandsveteraner med PTSD

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emma Olsson; [2018]
    Nyckelord :hälsoträdgård; posttraumatisk stressyndrom; restorativa miljöer; utlandsveteraner; miljöpsykologi; trädgårdsterapi;

    Sammanfattning : I nuläget finns det ingen hälsoträdgård i Sverige för utlandsveteraner med posttraumatisk stresssyndrom. PTSD är en långvarig reaktion på en traumatisk händelse och leder ofta till suicidrisk, depression och missbruk för den som drabbas. LÄS MER

  3. 3. Väcka intresse genom överraskningar

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Johan Ekelöv; Dick Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; överraskningsmoment; annonsering; gerillamarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utreda om överraskningsmomentet inom reklamkampanjer gör att de som blivit exponerade lättare kommer ihåg namnet på varumärket. Undersökningsmetoden är kvantitativ och datan samlades in via enkäter. LÄS MER

  4. 4. Product Displacement : -  En studie om dess effekter

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sanela Huskanovic; Rasmus Kaneld; Paulina Pietralska; [2011]
    Nyckelord :Marketing; product displacement; non-traditional marketing; product placement; consumer reactions; brand; emotions; brand awareness; Marknadskommunikation; product displacement; icke-traditionell marknadsföring; produktplacering; konsumentreaktioner; varumärke; emotioner; brand awareness.;

    Sammanfattning : Syfte: Syfte med uppsatsen är att öka vår kunskap om product displacement samt att utreda den påverkan product displacement har på mottagaren sett ur ett marknadsföringsperspektiv. Pararellt undersöks om fenomenet kan vara en fördel eller nackdel i marknadskommunikationen. LÄS MER

  5. 5. Som att laga mat! : designprocessen + pedagogisk teori = pedagogiskt verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Tove Marklund; [2010]
    Nyckelord :design; designprocesser; pedagogiska processer; designpedagogik;

    Sammanfattning : Design beskrivs ofta som form och funktion med utgångspunkt i givna förutsättningar. Jag benämner dessa förutsättningar begränsningar som ger ett motstånd. En parallell till matlagning kan dras för att beskriva designprocessen. LÄS MER