Sökning: "övertalningsmetoder"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet övertalningsmetoder.

  1. 1. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  2. 2. CSR – knepet att LYFTa sitt varumärke? - En retorisk textanalys av varumärket LYFT ur ett CSR-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elika Shafei; Sara Attermalm; [2022-02-10]
    Nyckelord :LYFT; CSR; Corporate Social Responsibility; tobaksfritt snus; legitimitet; retorisk textanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur det tobaksfria snusföretaget LYFT kommunicerar sitt varumärke utifrån CSR för att erhålla legitimitet. Teori: CSR-pyramiden, ansvarsprofilering, ansvarsretorik, legitimitet. Metod: Kritisk retorikanalys. Material: Innehåll från LYFTs hemsida samt tre inlägg på @lyft_sveriges instagramkonto. LÄS MER

  3. 3. Självframställning och retorik på Facebook - En studie av identitetsbildning och användandet av retorik i en intressebaserad grupp på det sociala nätverket Facebook

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Charlotta Strohkirch; Sandra Carlsson; [2013]
    Nyckelord :Retorik; Facebook; Sociala nätverk; Identitetsbildning; politisk kommunikation; övertalningsmetoder; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven av Sandra Carlsson och Charlotta Strohkirch, och är författad i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. Uppsatsen titel är “Självframställning och retorik på Facebook - En studie av identitetsbildning och användandet av retorik i en intressebaserad grupp på det sociala nätverket Facebook”. LÄS MER