Sökning: "överträffa kundens förväntningar"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden överträffa kundens förväntningar.

  1. 1. Att shoppa online i butik - Hinder och möjligheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Tora Levehag; [2018]
    Nyckelord :communication; customer; improvement; leadership; onlineshopping; service; shop online in store; quality; e-handel; förbättring; kommunikation; kund; kvalitet; ledarskap; shoppa online i butik; tjänst;

    Sammanfattning : Kvalitetsutveckling kräver ständiga förbättringar för att möta och överträffa kundernas förväntningar. Denna studie har utförts av studenten hos organisationen MQ vid deras butik i Motala. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av förbättringsprocess och kommunikation i Structor Uppsala

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jonas Eriksson; [2017]
    Nyckelord :action research; communication; improvement; PDSA; quality; aktionsforskning; förbättring; kommunikation; kvalitet; kvalitetsteknik; PDSA; utveckling.;

    Sammanfattning : En organisations kvalitetsarbete kräver ständiga förbättringar i en cyklisk process för att uppfylla och överträffa kundens förväntningar. Genom forskningsstrategin aktionsforskning och applikation av hörnstensmodellens principer har Structor Uppsala genomgått en forskningsprocess byggd på delaktighet i syfte att utveckla organisationens förbättringsarbete och interna kommunikation kring förbättringsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Hur en ökad kunskap om kabelns mätmetoder kan leda till materialbesparing och därigenom kostnadsoptimering samt ökad produktivitet : En fallstudie inom NKT High Voltage Cables

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Emmy Karlsson; Arijeta Suljeva; [2017]
    Nyckelord :Cost optimization; sustainable development; material savings; increased efficiency; Kostnadsoptimering; hållbar utveckling; materialbesparing; effektivisering;

    Sammanfattning : I dagens tillverkningsindustri ställs det allt högre krav på produkter av hög kvalité med lägsta möjliga produktionskostnad. För att som producerande industri kunna tillmötesgå dessa krav krävs det att produktionsprocessen optimeras och därigenom sänker kostnaderna. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetsundersökning av fastighetsmäklares förmedlingstjänst : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Kristofer Johansson; Marcus Crifält; [2016]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; kvalitetsundersökning; förmedlingstjänst;

    Sammanfattning : Då vi delar uppfattningen med tidigare tjänsteforskning att fastighetsmäklares förmedlingstjänst i stor utsträckning produceras och konsumeras samtidigt, uppstår svårigheter i att upprätthålla den ack så viktiga kvalitetskontrollen. Kvalitetskontrollen försvåras även av det faktum att kunden endast kan utvärdera tjänstekvalitén först när tjänsteprocessen är avslutad. LÄS MER

  5. 5. The Assessment of the Customers’ Expectations and Perceptions Towards the Quality of Educational Services : the Case of Industrial Engineering and Management programme at KTH (Royal Institute of Technology)

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Madeleine Kazemi; [2015]
    Nyckelord :Service quality; educational service; expecation; perception; gap analysis;

    Sammanfattning : The services sector is the largest economic sector in the world. In addition, the services sector is growing relative to the rest of the economy even in the countries that are still industrialising. The services sector consists of many subsectors, e.g. LÄS MER