Sökning: "övningar för grupper"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden övningar för grupper.
1. Skiljer sig effekten på den sensomotoriska kontrollen vid explicit respektive implicit proprioceptionsträning av nacken? : En pilotstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Nacksmärta är en av de vanligaste muskuloskeletala åkommorna och ett av våra stora folkhälsoproblem idag. Tjugofem procent av alla patienter som söker fysioterapi representeras av nackrelaterade besvär. LÄS MER
2. Språkutvecklande arbetssätt i svenskämnet årskurs F-3 ur ett lärarperspektiv : En kvalitativ undersökning av fem lärares upplevelser, utmaningar och möjligheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på hur lärarna i svenska resonerar kring användningen av språkutvecklande arbetssätt i verksamheten. Men även synliggöra några lärares utmaningar och möjligheter de ställs inför gällande stöd i språkutvecklingen för sina klasser i årskurserna F-3 utifrån flerspråkighet. LÄS MER
3. CrossFit-atleters tankar och erfarenheter kring axelskador, axelbesvär och skadepreventiva strategier : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vårdSammanfattning : Bakgrund: Axelskador är den vanligaste skadetypen inom träningsformen CrossFit. Evidensen för skadeprevention inom CrossFit är bristande och det finns inga skadepreventiva program inom sporten. LÄS MER
4. ”om man inte uppnår mål i NO årskurs 1-3 då handlar det ofta om andra saker” : En intervjustudie om bedömning och ramfaktorer i lågstadiets NO-ämnen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna uppsats beskrivs en kvalitativ intervjustudie som gjordes höstterminen 2021 med syfte att undersöka lågstadielärares bedömningformer i NO-ämnena och hur de relaterar till ramfaktorer och bedömningsformer i andra skolämnen. Frågeställningarna berör vilka informella och formella bedömningsformer som beskrivs, hur relationerna mellan ramfaktorer och bedömningsformer ser ut, samt hur bedömningsformerna ser ut i NO-ämnena jämfört med andra ämnen. LÄS MER
5. Får jag visa vad jag kan? : En multimodal textanalys av läromedel i årskurs 3 inom ämnet engelska.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka i vilken utsträckning det finns möjlighet till interaktion mellan undervisningens deltagare i de undersökta läromedlen samt att undersöka relationen mellan verbal text och bild i de utvalda läromedlen. Studien är en multimodal textanalys med inslag av både kvantitativa och kvalitativa mått där fem läromedel i engelskämnet för årskurs tre har undersökts. LÄS MER