Sökning: "​influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 611 uppsatser innehållade ordet ​influencers.

  1. 1. Social media influencers’ impact on consumers’ sustainable fashion consumption: A qualitative study on post-millennial consumers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Lidgren; Mikaela Major; [2021-07-02]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Sustainable fashion; Influencer marketing; Social media influencer;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Whores, idiots and sub-humans: A study of the of hate directed at reality profiles and influencers on Flashback in 2020

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Stina Lindberg; [2021-07-01]
    Nyckelord :hate; cyberhate; influencers; reality profiles; misogyny; content analysis;

    Sammanfattning : Hate speech, hateful messages, slander, and other disparaging expression have not been part of the public debate or dialogue but is more apparent on the internet and the online world. A group that has been exposed to a great deal of vitriol on media platforms are influencer and reality profiles. LÄS MER

  3. 3. LOOK WHAT YOU MADE ME DO… - Vad influerar influencern? – En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Karin Björklund; Carita Jacobsson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Sharenting; Självpresentation; Integritet; Trans-parasociala relationer; Mediemoral;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar undersöka vad som influerar influencers kring vad de publicerari sina sociala medier.Teori: Sharenting, Självpresentation, Integritet, Trans-parasociala relationer,MediemoralMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Tre influencers som är baserade i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Influencer Marketing - Lönsam marknadsföring eller opålitligt försäljningsarbete? En kvalitativ studie om vad som påverkar följares och konsumenters trovärdighet gentemot influencers marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Halilovic; Elsa Månsson; Tomas Steifo; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Consumer engagement in online brand communities: A netnographic study on Gymshark's Facebook brand page

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Winny Apaza; Tasnim Jahan; [2021-06-23]
    Nyckelord :online brand communities; content creators; content characteristics; consumer engagement; influencer generated content; firm generated content; consumer generated content;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER