Sökning: "“tagga”"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade ordet “tagga”.

  1. 11. Mikrokändisar på Instagram : En analys av fyra mikrokändisars självpresentation och strategier

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elina Vivungi; Hanna von Zweigbergk; [2017]
    Nyckelord :Mikrokändisar; Instagram; självpresentation; attention economy; netnografi; semiotik;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur mikrokändisar presenterar sig själva på Instagram och vilka strategier för hur dessa mikrokändisar använder Instagram som är synliga. Studien analyserar bilder som publicerats av fyra svenska mikrokändisar under en månads tid. LÄS MER

  2. 12. Turistföretags marknadsföring online : Har sociala nätverk förvandlats till kundsegment?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Victoria Båveryd; Charlotta Grimfors; Jennifer Speich; [2016]
    Nyckelord :Share; Like; Hashtag; Campaigns; Marketing strategy; Social currency; Tag; Tourism companies; Viral Marketing; Web 2.0; Word-of-mouth; Dela; Gilla; Hashtagga; Kampanjer; Marknadsföringsstrategi; Social valuta; Tagga; Turistföretag; Viral marknadsföring; Webb 2.0; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga hur nio svenska turistföretag ser på sociala mediers och konsumentens roll inom marknadsföring online. Vidare vill uppsatsförfattarna analysera potentiella effekter av virala marknadsföringskampanjer. Detta utifrån fyra teoretiska ramverk: webb 2.0, word-of-mouth, viral marknadsföring samt social valuta. LÄS MER

  3. 13. Företag på Facebook : En studie om företagskommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Narin Akrawi; Michelle Ciechowicz; [2016]
    Nyckelord :Social media; Facebook; Communication; Electric Word of mouth eWOM ; Sociala medier; Facebook; Kommunikation; Elektrisk Word of mouth eWOM ;

    Sammanfattning : This paper present a study where the case of the study is to examine how a selection of Swedish companies with a similar number of followers on Facebook can achieve an effective communication through a two-way communication with there followers. A survey to see which technical solutions Swedish companies need to achieve an effective communication. LÄS MER

  4. 14. Kim Kardashian på Instagram : En studie om kropp och bemötande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Frida Hofmann; Alexandra Leyton; [2015]
    Nyckelord :Kim Kardashian; Instagram; kvinnokropp; parasocialitet; postfeminism; kändisskap; tvåvägskommunikation; semiotisk bildanalys; innehållsanalys; “likes”; “tagga”;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilket bemötande Kim Kardashian får på två bilder hon lagt upp på Instagram. Utgångspunkten som kommer att sätta prägeln på studien är två stycken frågeställningar; hur representationen av Kim Kardashians visuella kropp kan förstås i en postfeministisk kontext och hur en diskussion kan föras kring hur hon använder sin kropp som vara samt vilka attityder som kan urskiljas i kommentarerna till Kim Kardashians två Instagrambilder. LÄS MER

  5. 15. ”Jag gillar att vara supermamma, men samtidigt måste jag lära mig att tagga ner..” : -En kritisk diskurspsykologisk analys av mammabloggar

    Kandidat-uppsats, Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Jill Silversten; [2013]
    Nyckelord :mammabloggar; internet; senmodernitet; socialkonstruktionism; diskurs; subjektspositioner; tolkningsrepertoarer; ideologiska dilemman;

    Sammanfattning : Internets utbredning och sociala mediers möjliggörande av offentliga uttryck, har de senaste åren ökat explosionsartat. Detta sätt att göra sin röst hörd på genom livsberättelser, åsikter och bilder som denna senmoderna samtid erbjuder, har inte bara blivit ett nytt sätt att kommunicera, utan kan även tänkas ha inverkan på generella uppfattningar. LÄS MER