Sökning: "”Learning by doing”"

Visar resultat 11 - 15 av 531 uppsatser innehållade orden ”Learning by doing”.

  1. 11. “Hur förberedd kan man bli?” : VFU–studenters upplevelser av det kunskapsbaserade sociala arbetet under ansträngda arbetsförhållanden

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Ally Bjurman; Freja Olsson; [2023]
    Nyckelord :Social work students; organization-based training; well functioning social work; preparation; working conditions; working environment; VFU; välfungerande socialt arbete; förberedelse; arbetsvillkor; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Sveriges socialtjänst har i dagsläget hög arbetsbelastning och personalomsättning. Detta påverkar direkt instansens anställda och organisationernas klienter. Anställda förklarar att den rådande situationen inom socialtjänsten försvårar möjligheten att utföra ett professionellt arbete. LÄS MER

  2. 12. Learn by Doing Psychology

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Simon Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Active learning; classroom material for psychology; experiential learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to review material from the scientific field of psychology and where appropriate adapt it to experiential and active learning classroom experiences. The study is conducted in order to meet the Swedish curriculum for gymnasium and the courses Psychology 1 and 2. LÄS MER

  3. 13. Robust Statistical Jump Models with Feature Selection

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Jonatan Persson; [2023]
    Nyckelord :Clustering; Jump; Feature selection; Robust; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : A large area in statistics and machine learning is cluster analysis. This field of research concerns the design of algorithms that allow computers to automatically categorize a set of observations into different groups in a reasonable way, without any prior information about which observations belongs to which group. LÄS MER

  4. 14. Hjälp, vad säger jag nu? : En kvalitativ studie om professionellas erfarenheter av svåra samtal om våld vid ungdomsmottagningar.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Wilma Lyttegård; [2023]
    Nyckelord :Svåra samtal; Yrkesidentitet; Meningsskapande; Learning by doing;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen studerar hur lärandet av att hålla svåra samtal sker hos professionella, samt hur detta kan förstås relatera till formandet av en yrkesidentitet. Kunskap i ämnet har genererats genom analys av berättelser från personal på ungdomsmottagningen, baserat på deras erfarenheter av att hålla samtal om våld med unga människor. LÄS MER

  5. 15. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Georgia Keramidari; Olubusayo Esther Adebayo; [2023]
    Nyckelord :Online education; E-learning; Capabilities; Teachers’ experience; Secondary school education; Pandemic; COVID-19; Online teaching; Distance learning; Educational affordance;

    Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER