Sökning: "”Learning by doing”"
Visar resultat 16 - 20 av 531 uppsatser innehållade orden ”Learning by doing”.
16. Kooperativt lärande i grundskolan årskurs 1-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This paper is based on the interest of knowing more about cooperative learning and the possible impact it has on primary students' education. Using cooperative learning as a method in school is mostly to involve the students more in their learning process. LÄS MER
17. Quantification of hand jerk asymmetry for infants in hemiplegic cerebral palsy assessment
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Hemiplegic cerebral palsy (HCP) is the most common form of cerebral palsy (CP) and affects roughly 1 in 400 infants. Unable to properly use the arm and leg of one side of the body, the disorder can have major negative impacts on a person’s life. New and improved methods of treating HCP have emerged in recent decades. LÄS MER
18. Design and Evaluation of Peptide Binders : In silico evaluation and comparison of generative AI for de novo peptide binder design
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Beräkningsbiologi och bioinformatikSammanfattning : Peptide binders are short proteins that bind to larger proteins. Due to peptide binders having high specificity and being cheap to synthesize, they are a prime candidate for drug design. Creating new proteins in silico can be divided into three steps: protein backbone generation, sequence design, and computational filtering. LÄS MER
19. Lärares val av metod i tidig läsinlärning : En intervjustudie av yrkesverksamma lärare i årskurserna F-3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studien belyser läsinlärningens betydande roll för varje elevs läsförmåga, med syfte att undersöka vilka metoder lärare använder i den tidiga läsinlärningen för att elever ska utveckla fonologisk medvetenhet i årskurserna F-3, samt vilka strategier som skapar motivation i läsinlärningen. Det resulterade i frågeställningarna: Vilka metoder och undervisningsmoment i den tidiga läsinlärningen använder lärare inom årskurserna F-3 för att utveckla elevernas fonologiska medvetenhet? Hur skapar lärare strategier för att underlätta för och motivera elevers läsinlärning? Bakgrund och tidigare forskning presenterar olika läsinlärningsmetoder i syfte att ge läsaren goda kunskaper om forskningsområdet. LÄS MER
20. Evaluating machine learning models for text classification
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknikSammanfattning : This thesis will explore the use of AWS machine learning services that enable natural language processing (NLP). More specifically, this work will focus on sentiment analysis of product and service reviews written in Swedish. LÄS MER