Sökning: "”Sprida hållbarhet”"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden ”Sprida hållbarhet”.

  1. 1. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Organizational culture's role in the integration phase of M&A transactions : A case study based on recent transactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amelia Bågevik Gray; Samuel Johansson Lemon; [2023]
    Nyckelord :Mergers; Acquisitions; M A transaction; Organizational Culture; Integration; Cultural dimensions; Integration strategy.; Mergers; Acquisitions; M A transaktion; Organisationell kultur; Integration; Kulturella dimensioner; Integrations strategi.;

    Sammanfattning : The term mergers and acquisitions (M&A) is a collective name for a certain type of financial transaction, in which two organizations become a single entity (Rosenthal 2002, Seo & Hill 2005, Silhan 1994). In the post-M&A transaction process, the phase of integrating the organizations together emerges. LÄS MER

  3. 3. Scrolla för hållbarhet : En undersökning om Instagrams roll i klimatfrågan samt hur dess funktioner fungerar i informationsspridning kring klimatkrisen bland generation Z.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellen Hjerpe; Johanna Persson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Climate Crisis; Social Media; Engagement; Digital Activism; Generation Z; Sociala Medier; Instagram; Klimatkrisen; Engagemang; Digital aktivism; Generation Z;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker Instagrams roll i klimatfrågan och hur dess funktioner fungerar för att sprida information om klimatkrisen bland generation Z. Studien fokuserar på detta begränsade ämnesområde eftersom det är en av vår tids viktigaste frågor. LÄS MER

  4. 4. Influencers för hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rydbacken; Johanna Fransson; [2023]
    Nyckelord :Estetiskt arbete; Mikro-influencer; Hållbarhetsbudskap; Influencer strategier; Instagram Aesthetic work; Micro-influencers; Sustainability message; Influencer strategies; Instagram; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER

  5. 5. 80-20 : En visualisering av flygvanor på KTH

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jackie Hellsten; Saga Oldenburg; [2022]
    Nyckelord :Interaktiv Medieteknik; Kritisk Design; Research Through Design; Akademiskt flygande; Hållbarhet;

    Sammanfattning : För att samhället ska nå målet om att hålla den globala uppvärmningen väl under 2 °C behövs att åtgärder inom alla sektorer av samhället vidtas för att minska klimatpåverkan. Flygresor släpper idag ut stora mängder koldioxid, och i forskarvärlden är det en norm att resa över världen för att bygga ut kontaktnät och sprida sin forskning. LÄS MER