Sökning: "”women in industry”"
Visar resultat 1 - 5 av 656 uppsatser innehållade orden ”women in industry”.
1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER
2. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER
3. "Mamma när jag blir stor vill jag bli prinsessa... eller byggarbetare!" : Om HR personalens initiativ för att minska könssegreringen i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : The construction industry has long been and still is a male-dominated sector. Today, the construction industry faces challenges in meeting its recruitment needs, while female workers have been historically excluded from the industry. LÄS MER
4. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER
5. "Jag utgår ifrån mig själv, inte som kvinna eller som icke-man" : Upplevelser av kvinnligt ledarskap inom skolans värld
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : The principal profession has historically been a male-dominated profession. However, as women entered the industry and became the majority, both salary and status decreased. With that, the responsibility and the amount of work tasks increased to the principal’s role. LÄS MER