Sökning: "•skillnad mellan organisation och organisationer"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden •skillnad mellan organisation och organisationer.
1. Blir vi mindre lojala av att arbeta hemifrån? - En kvantitativ studie om distansarbetets påverkan på lojalitet till sin organisation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka huruvida arbetstagare inom tjänstemannasektorn upplevde en minskning i lojalitet gentemot sin arbetsgivare till följd av det obligatoriska distansarbetet som infördes under Covid-19 pandemin. Studien utgår från en definition av lojalitet som den anställdes vilja och engagemang i att hjälpa organisationen nå sina mål och tar avstamp i flera teorier kring den ömsesidiga skyldigheten som arbetsgivare och arbetstagare delar i att upprätthålla en god arbetsrelation. LÄS MER
2. Motivation till följd av en pandemi i en offentlig organisation : Hur belöning, digitalisering och distansarbete påverkar motivation
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Motivation är en central del för organisationer vad gäller att skapa och bibehålla en engagerad personal att sträva mot de mål som sätts upp. Belöningar kan användas för att öka motivationen hos medarbetare. LÄS MER
3. Hela barnet hela dagen : Om fritidshemspersonalens tillgång till specialpedagogiskt stöd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Norstedt, Karin (2020). Hela barnet hela dagen, Om fritidshemspersonalens tillgång till specialpedagogiskt stöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
4. Att motivera konsulter : En studie om hur kundföretagens ledare kan motivera konsulter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ledare hos kundföretagen kan motivera de konsulter som ingår i den grupp de leder. Undersökningen har gjorts genom semistrukturerade intervjuer med fem ledare inom några olika organisationer. LÄS MER
5. Chefers förutsättningar för att lyckas med avvikelsehantering inom äldreomsorgen : En jämförande fallstudie av två kommuner
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka förutsättningarna för första linjens chefer att bedriva ett effektivt arbete med avvikelsehantering med avsikt att utveckla verksamhetens kvalitet och skapa lärande – både inom den egna verksamheten och på organisationsnivå. Två kommunala organisationer som driver särskilda boenden för äldre var föremål för undersökningen. LÄS MER