Sökning: "-Absolut Vodka"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden -Absolut Vodka.

  1. 1. Daniel Craig - Starring as himself? : En sociosemiotisk analys av woke washing då en filmstjärna används i en ny stereotypisk roll förklätt i humor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Eklund; [2023]
    Nyckelord :woke-washing; maskulinitetsstudier; hegemonisk maskulinitet; stereotyper; performativitet; stjärnstatus; queer; camp; varumärkeskultur; marknadsföringskultur; varumärkesaktivism; sexuell hälsa; RFSU; genus;

    Sammanfattning : Följande studie undersöker ifall woke-washing förekommer eller inte i Belvedere Vodkas reklamfilm Belvedere Present Daniel Craig, Directed by Taika Waititi: Director’s Cut där Daniel Craig spelar rollen som ‘sig själv’ men samtidigt förklaras ha blivit humoristiskt koreograferad. Detta görs genom frågeställningarna: “Hur representeras maskulinitet genom framförande och kostym av Daniel Craig i rollen som ‘sig själv’?” samt “Hur tolkas gestaltningen av mansrollerna när Belvedere Vodka beskriver Craig som humoristiskt koreograferad?”. LÄS MER

  2. 2. En bild av det polska rättsväsendet i litteraturen ur ett symbolperspektiv : Från vodka till fika

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Slaviska språk

    Författare :Olof Karnell; [2016]
    Nyckelord :Polen; rättsväsende; organisationskultur; maskulinitet-femininitet; textanalys;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur maskulinitet-femininitet ur ett organisatoriskt perspektiv, med fokus på det polska rättsväsendet, kommer till uttryck i en jämförelse mellan två skönlitterära verk, av Marek Nowakowski (1984) respektive Zygmunt Miłoszewski (2011). Särskilt undersöks om det föreligger en rörelse mot en ökad grad av femininitet i det narrativa. LÄS MER

  3. 3. Varumärken producerar karaktären ”Vodka Martini, shaken not stirred”- En narrativ studie av tre Bondfilmer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navnit Rooprai; Roxana Jabbari; Shugla Farouq; [2009]
    Nyckelord :Produkt varumärkes placering i filmer; narrativ analys; karaktär; James Bond; filmanalys; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera vilken roll produkt/varumärkes placering har i förhållande till huvudkaraktärer i filmer, ur ett narrativt perspektiv. Vi vill undersöka hur produkter/varumärken på olika sätt kompletterar karaktärerna. LÄS MER

  4. 4. Motiven bakom Pernod Ricards förvärv av Vin&Sprit

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Lundgren; Fredrik Jerntorp; [2008-12-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden till försäljningen av statligt ägda Vin&Sprit är att svenska regeringen har beslutat att statligt ägande av företag ska minskas. Försäljningen av V&S avslutade ett svenskt ägande av företaget som Ivan Bratt grundade 1917. LÄS MER

  5. 5. Förändring av varumärken

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oskar Hemström; Richard Innala; Christian Rost; [2005]
    Nyckelord :Brand; Repositioning; Revitalizing; Change; Varumärke; Ompositionering; Revitalisering; Förändring;

    Sammanfattning : This thesis aims to study brand change, which can be of interest since a brand during its lifetime can be expected to meet a lifecycle consisting of five phases; innovation, introduction, growth, maturity and recession. In order to avoid the recession phase and the sales decline that follows there is a need for a change of the brand. LÄS MER