Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”Barnen kan oftast minst lika mycket som vi” : En studie om digitala verktyg i förskolans undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Lisa Hennig; Johanna Johansson; [2021]
    Nyckelord :digitalisering; digitala verktyg; digital kompetens; förskolan; design för lärande; förskollärares perspektiv; meningserbjudande; multimodalt lärande; iscensättning av lärande.;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att bidra med kunskap om vad adekvat digital kompetens innebär utifrån förskollärares användning av digitala verktyg samt hur de beskriver sin digitala kompetens. Den teoretiska utgångspunkten i studien är design för lärande med centrala begrepp som meningserbjudande, multimodalt lärande samt iscensättning av lärande. LÄS MER

  2. 2. Användningen av didaktiska verktyg i matematikundervisningen : Utifrån lågstadielärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Amanda Jonsson; Lina Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Mathematics; didaktiska verktyg; lågstadielärares tankar; digitala hjälpmedel; matematikundervisning; laborativt material;

    Sammanfattning : Med denna uppsats var vi intresserade av att ta reda på hur lärare ser på användningen av iPads, datorer, interaktiva skrivtavlor och laborativt material i matematikundervisningen. Vi ville även veta hur ofta och på vilket sätt dessa används samt om det fanns en skillnad i användningen mellan de olika matematiska områdena. LÄS MER

  3. 3. Om detta må ni läsa — : Hur konstrueras

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jennie Plate Blomberg; [2006]
    Nyckelord :Förintelsen; kritisk diskursanalys; Holocaust; didaktik; undervisning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Sedan Skola för bildning (1992) och Läroplan för de frivilliga skolformerna (Lpf 94) står värdegrunden i centrum för skolans och lärares uppdrag. I utformandet av värdegrundsarbetet har bland annat fokus riktats mot nynazism och främlingsfientliga tendenser i samhället. LÄS MER