Sökning: "15 hp"
Visar resultat 1 - 5 av 1067 uppsatser innehållade orden 15 hp.
1. Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2024-01-11 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Blomqvist Julia Köhl Sophie Lindström 02/04/16 97/07/16 00/06/10 Titel: Effekten av AI på den digitala personaliserade marknadsföringen: möjligheter och utmaningar. - En studie kring hur AI påverkar den digitala personaliserade marknadsföringen ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
2. Främjande av Integration: En Explorativ Studie om Företagens Roll för Migranters Inkludering på den Svenska Arbetsmarknaden
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2024-01-11 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University Authors: Aleksandra Anna Perlakowska Tilda Wärn Title: Promoting Integration: An Exploratory Study on the Role of Companies in the Inclusion of Migrants in the Swedish Labor Market Supervisor: Pejvak Oghazi Keywords Integration, integration process, migration, inclusion, network, labour market Research questions: - What significance do companies hold within the Swedish labor market, emphasizing their support for the integration of migrants? - What are the key factors influencing migrants’ opportunities for employment within the Swedish labor market? Purpose: The purpose of this study is to explore the significance of companies on the Swedish labor market in promoting integration of migrants. This with the intention of providing valuable insights for employers and encouraging a more inclusive work environment. LÄS MER
3. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER
4. Afan Oromo and Code-switching - Mixing Amharic into Afan Oromo A Case Study of the Relationship between Afan Oromo (Oromo language) and Amharic/Amhara Language in Ethiopia
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Abstract Tesfa Abdisa Afan Oromo and Code-switching - Mixing Amharic into Afan Oromo Kandidatuppsats SOCK10 15 hp Handledare – Axel Fredholm Sociologiska institutionen, höstterminen 2023 This study is about code-switching or mixing Amharic with Afan Oromo in Ethiopia. The writer of this essay was born and grew up in Oromia and lived with the issue in question. LÄS MER
5. Nutshell Paragraphs, Fact-Base or Propaganda: How Do Nutshell paragraphs in five news media reflect an international crisis?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/JMG - Inst f journalistik och masskommSammanfattning : Abstract Thesis: 15 hp Program and/or course: Master’s program in Investigative Journalism (MIJ), Master´s thesis in Investigative Journalism, JU2603 Level: Second Cycle Semester/year: St/2023 Supervisor: Mathias Färdigh Examiner: Annika Bergström Keyword: The nut graph, the nutshell paragraph, the nut graf, fact, propaganda, agenda setting, comparative analysis, content analysis, international crisis, the Libyan crisis, NATO, journalism, journalist, editor, editorial manipulation, newspaper, TV, media, news media, Swedish news media, print news media, news writing, audience, Global Times, Dagens Nyheter, Rossiyskaya Gazeta, the Guardian, the New York Times. Purpose: The aim of the study is to conduct a comparative analysis of the contents of nut graphs written by five print news media outlets: Dagens Nyheter, Global Times, Rossiyskaya Gazeta, The Guardian, and The New York Times, regarding the Libyan crisis, in order to examine whether they set media agendas through the nut graph. LÄS MER