Sökning: "1950 talet skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden 1950 talet skolan.
1. An empirical study of the impact of data dimensionality on the performance of change point detection algorithms
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : When a system is monitored over time, changes can be discovered in the time series of monitored variables. Change Point Detection (CPD) aims at finding the time point where a change occurs in the monitored system. LÄS MER
2. Geografiämnet i förändring - lärares anpassning till nya riktlinjer
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för naturgeografiSammanfattning : Geography as a subject has during its lifetime been a part of the Swedish school system. More implemented during some time periods than others. New approaches and different types of traditions have emerged and taken its place over time. LÄS MER
3. Skolans stora rum : Undersökning av skolor från tre arkitektoniska tidsåldrar och deras samlingssalar
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Institutionen för kultur och estetik. Konstvetenskap. 106 91 Stockholms Universitet Handledare: Jeff Werner Titel och undertitel: Skolans stora rum: Undersökning av skolor från tre arkitektoniska tidsåldrar och deras samlingssalar Författare: Rut Öhrn Kontaktuppgifter till författaren: rut.ohrn@gmail. LÄS MER
4. Att välja läromedel tillflerspråkiga elever : En litteraturstudie om hur valet av läromedel kan motivera enflerspråkig elev till mer läsning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Näst intill alla lärare finner mer eller mindre stöd i sin undervisning från det läromedel som dehar att tillgå. Individualiseringen av skolan har fått en större roll under de stora skolreformernaunder 1950/60-talet och innebär att anpassning ska ske efter bland annat elevernas erfarenheter,intressen, förmåga och förutsättningar. LÄS MER
5. Barnkonsekvensanalys som verktyg för samhällsplanering : En fallstudie om kommunal planering av skolvägar i Borlänge och Falun
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/SamhällsbyggnadsteknikSammanfattning : Den ökning av fordon som har skett från mitten av 1950-talet till början på 2000-talet har utvecklats till ett stort samhällsproblem som påverkar den upplevda tryggheten bland många barn och deras vårdnadshavare. Ett stort antal vårdnadshavare upplever att området kring barnens skola samt vägen mellan hemmet och skolan är otrygg. LÄS MER