Sökning: "1984 language"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden 1984 language.

  1. 1. Unveiling the Panoptic Dystopia : Orwell Seen Through Foucault's Lens and Lukes' Dimensions; a Comparative Study

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Martin Andersson; [2024]
    Nyckelord :: 1984; Animal Farm; George Orwell; Steven Lukes; Foucault; Panopticism; Power structures; Language and power;

    Sammanfattning : This essay focuses on exploring power structures within George Orwell's narratives 1984 andAnimal Farm, through the theoretical lens of Panopticism and the discourse of language andpower. By adding Steven Lukes' multidimensional view of power it digs deep into thecomplexity of power relations and further enriches our understanding of the subject. LÄS MER

  2. 2. The Flavour of Words : A Study of Standardised Vocabularies and How Olfactory, Gustatory and Haptic Attributes in Wine Reviews are Currently Rendered in English

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Maria Kana; [2023]
    Nyckelord :aroma; controlled vocabularies; cultural inclusivity; flavour; oenology; sensory experiences; standardised vocabularies; wine discourse; wine reviews; wine tasting; linguaggi standarizzati; linguaggi controllati; aroma; profumo; sapore; gusto; enologia; esperienze sensoriali; cultura inclusiva; inclusione culturale; recenzioni di vino; degustazione di vino;

    Sammanfattning : This study delves into the intricacies of the language used in wine reviews, focusing on the adoption of standardised wine vocabularies, specifically the original Wine Aroma Wheel (Noble A. C. et al., 1984) and the Wine Lexicon of the Wine and Spirit Education Trust (WSET Level 4 Systematic Approach to Tasting Wine®, 2023). LÄS MER

  3. 3. Språkundervisning i mångfaldsmiljö : Grundskollärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Juvenal Hatungimana; [2023]
    Nyckelord :diversity; French; compulsory school; teachers; students; multilingualism; mångfald; franska; grundskola; lärare; elever; flerspråkighet;

    Sammanfattning : Det övergripande syfte med detta arbete är att undersöka och analysera hur ett urval av grundskollärare som undervisar i franska i årskurs 7 till årskurs 9 uppfattar och hanterar mångfaldens aspekter bland eleverna i dessa årskurser. Genom att studera lärarnas perspektiv kan man få en djupare förståelse för de utmaningar och möjligheter som uppstår när man undervisar franska i en miljö präglad av mångfald. LÄS MER

  4. 4. Facing the Friction of a Totalitarian Government : A critical reading of Orwell's 1984 applying the Pedagogy of Discomfort to themes related to government control

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hanna Houda Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Pedagogy of Discomfort to themes related to government control;

    Sammanfattning : This study explores the potential application of George Orwell's novel 1984 in ESL instruction and its influence on promoting discussion among students on divisive political issues. The objective is to examine how the novel's underlying concepts of oppression, dictatorship, and propaganda could encourage critical thinking and social interaction among ESL students. LÄS MER

  5. 5. Lost in Time: A Qualitative Study on the Long Waiting Time in the Asylum System and its Effects on the Social Integration of Refugees in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Myassar Awad; [2023]
    Nyckelord :Integration; Young adults; Education; Long asylum wait; Sweden. ;

    Sammanfattning : Abstract  This research investigates the effects long asylum procedures have on young adult refugees and their integration process. The aim is to uncover through conducting interviews with individuals their views and experiences regarding their own integration. LÄS MER