Sökning: "2-5 åringar"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden 2-5 åringar.
1. Föräldrars frågor till barn : En analys av dialoger med 2-åringar med olika utvecklat ordförråd
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Det huvudsakliga syftet med denna uppsats är att undersöka hur föräldrar ställer frågor till barn i en ålder av 2;3- 2;5 år med olika utvecklat ordförråd. Ett annat syfte med uppsatsen är att undersöka om barnen ger respons på föräldrarnas frågor samt om barnen själva ställer frågor. LÄS MER
2. Språkscreening vid 2,5 års ålder med Westerlunds 3-årsmetod
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : To identify children at risk of developing a language disability, the majority of Swedish Child Health Centers (CHCs) have since the early 90’s conducted language screening with 3-year olds using Westerlund’s method or with 2,5-year olds using Miniscalco’s method. The National Board of Health and Welfare has published a new national child healthcare program (Socialstyrelsen, 2014b) in which the language screening in Uppsala municipality needs to resituate to when the child is 2,5 years old. LÄS MER
3. Äggstocksaktivitet hos älgar (Alces alces)under älgjaktsperioderna i Jämtland
L3-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Älgstammen har stor betydelse för jägares rekreation, turism och som livsmedel. För att älgstammen ska vara en hållbar naturresurs i längden krävs en välfungerande reproduktion. LÄS MER
4. Jämförelse mellan två screeningmetoder för tidig identifiering av 2,5-3 åringar med grav misstänkt språkstörning på BVC
L3-uppsats,Sammanfattning : Två screeningmetoder för identifiering av barn med språkstörning vid 2½ år eller 3 år används vid barnavårdcentraler i Sverige. Metoderna som har stöd i forskning granskades och jämfördes med varandra framförallt med avseende på validitetsmått. LÄS MER
5. Ett möte mellan Reggio Emilias pedagogiska filosofi och Rytmik
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: A meeting between the Reggio Emilia pedagogical philosophy and Eurhythmics. This study is about a meeting between the Reggio Emilia philosophy and Eurhythmics. LÄS MER