Sökning: "2006 braun clarke"
Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden 2006 braun clarke.
1. Social integration av barn med autism i den svenska kommunala grundskolan - Sociala relationer och acceptans mellan barn
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Sedan 2011 allt fler barn med autism tas emot idag i den svenska grundskolor eftersom de inte längre har rätt till grundsärskolan utan signifikanta intellektuella funktionsnedsättningar (SFS, 2010:800). Dock, vissa studier har visat att barn med autism i grundskolan är ensamma och är mindre accepterade av sina kamrater (Chamberlain et al; 2007). LÄS MER
2. Ambulanspersonals erfarenheter av patienter med smärta : En kvalitativ litteraturöversikt
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Introduktion: Ambulanspersonal möter ofta patienter med smärta och det är ett av de främsta symtom som de ställs inför. Tidigare forskning har visat att smärta inte undersöks, är svårt att bedöma samt att det underbehandlas. Detta kan leda tillfysiologiska ogynnsamma effekter. LÄS MER
3. Sambandet mellan läsförståelse och problemlösning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The aim of this study was to examine the correlation between reading comprehension and word problem solving in mathematics. The study focuses on how linguistic inclusion or exclusion in primary classrooms affects students' performance in mathematics, mainly in the area of word problem solving. LÄS MER
4. Examing the role of platformbased learning in tertiary education system in Ghana. Lessions from COVID-19
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This study examines the role of platform-based teaching and learning in the Ghana tertiary educational system. This study focuses on the lessons from COVID-19 pandemic and explores measures to make platform-based learning sustainable. LÄS MER
5. Sustainability education in early childhood: Preschool teachers´perceptions and approaches in nurturing sustainability education practises
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This study aims to examine early childhood teachers’ perceptions of Education for Sustainable Development as well as their pedagogical approaches for nurturing sustainability in Swedish preschools, and how their perceptions of ESD relate to their teaching strategies in nurturing sustainability education. Theory: Lev Vygotsky’s social constructivism emphasizes the significance of language and thought, social interaction, zone of proximal development, scaffolding, mediation, and collaborative work in learning. LÄS MER