Sökning: "2D graphics"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden 2D graphics.

  1. 1. Exploration of Alternative Image Representation Using Signed Distance Functions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaper

    Författare :Jakub Olejnik; [2023]
    Nyckelord :computer graphics; SDF-based rendering; machine learning; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This project leverages the core concepts of differentiable rendering to find alternative representation of images using geometric primitives rendered with Signed Distance Functions. By utilising gradient-descent-based methods it is possible to find optimal parameters of rendered primitives to create high-quality reconstruction. LÄS MER

  2. 2. Performance comparison of WebGPU and WebGL in the Godot game engine

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Emil Fransson; Jonatan Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Game Engine; Performance Overhead; Rendering; WebGPU; WebGL; Spelmotor; Prestandakostnader; Rendering; WebGPU; WebGL;

    Sammanfattning : Background. For rendering graphics on the web, WebGL has been the standard API to employ over the years. A new technology, WebGPU, has been set to release in 2023 and utilizes many of the novel rendering approaches and features common for the native modern graphics APIs, such as Vulkan. LÄS MER

  3. 3. Linjediagram med Canvas och SVG utifrån vatten-relaterad data : Utritningstekniker för webben

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sara Leth; [2023]
    Nyckelord :Linjediagram; Canvas; SVG; JavaScript; datavisualisering; vattentemperaturer;

    Sammanfattning : Datamängderna som analyseras fortsätter växa (Xu et al., 2022) och SVG (”Scalable Vector Graphics”) och Canvas ligger ofta till grund för 2D-datavisualiseringar (Johnson och Jankun-Kelly, 2008). Samtidigt är det fortsatt viktigt att en webbplats erbjuder god interaktivitet för att inte förlora sina användare p.g. LÄS MER

  4. 4. Possibilities and Challenges of City Planning using 3D Visualization : A systematic literature review on the possibilities of city visualization using 3D computer graphics and the utility of parametric design

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Benjamin Lind Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There exist numerous previously conducted surveys, studies and written articles on the topic of 3D geo-visualization. The subject has been pursued increasingly for the last two decades. In the late 1960s, digital earth, the idea of a digital copy of the real world was first proposed. However, hardware capabilities were limited. LÄS MER

  5. 5. Android Runtime Shader Performance Analysis

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yang Yang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : RuntimeShader is newly introduced into Android API from Android 13 (API level 33). The class can be used to build fragment shaders with Android Graphics Shading Language (AGSL), a shading language. LÄS MER