Sökning: "2D karta"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden 2D karta.
1. Augmented Reality som navigationshjälpmedel : Designprinciper utifrån ett användarperspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : The purpose of this study was to gain insights of which design guidelines are vital for developing anavigation solution with Augmented Reality from a usability perspective. We wanted to raise awarenessof how the technology could be used to enable both indoor and outdoor navigation. LÄS MER
2. Skyfallsanalys i urban miljö : En komparativ studie mellan MIKE 21 och MIKE FLOOD
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Redan idag har många kommuner i Sverige drabbats av skyfall och ett förändrande klimat indikerar att skyfall kommer bli vanligare. Översvämningar till följd av skyfall kan ge konsekvenser som skador på hus, vägar och även utgöra fara för människors hälsa. LÄS MER
3. The Energy Efficiency Model of a DC Motor for the Control of HEVs
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis studies a DC motor for a racing hybrid electric vehicle (HEV) prototype.The development of optimization-based energy management strategies (EMS) necessitates an accurate quasi-static model of the driving motor, which includes a 2D efficiency map with the torque outputand rotating speed as the inputs. LÄS MER
4. Att procedurellt generera ett 2D landskap parallellt på GPU vs seriellt på CPU
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Procedurellt genererat innehåll, PCG,förekommer väldigt ofta i spel nu för tiden, mycket för att öka återspelbarheten i ett spel. Några populära exempel på spel som utnyttjar PCG är Terraria(2011) och Minecraft(2011). LÄS MER
5. A Comparison of Motion Priors for EKF-SLAM in Autonomous Race Cars
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) is one of the fundamental problems to solve for any autonomous vehicle or robot. The SLAM problem is for an agent to incrementally build a map of its surroundings while keeping track of its location within the map, using various sensors. LÄS MER