Sökning: "3D-animation"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade ordet 3D-animation.

  1. 1. 3D-folk och 2D-hallucinationer : Hur blandningar av 2D- och 3D-animation kan gestalta karaktärspsykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Eskil Kylberg; Adam Jäärf; [2024]
    Nyckelord :Arcane; intern fokalisering; animation; film; 2D-animation; 3D-animation; karaktärspsykologi;

    Sammanfattning : Det finns många olika animatonstekniker och vanligtvis använder filmer och TV-serier bara en, men vissa blandar olika animationstekniker i olika utsträckning. Ett sådant verk är den första säsongen av TV-serien Arcane, som konstant blandar digital 2D- och3D-animation. LÄS MER

  2. 2. Möjligheterna med användning av motion capture för pedagogik i dans

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stina Strandberg; Saga Palmér; [2022]
    Nyckelord :Motion capture; virtual reality; Folkdans; digitalisering; visualisering;

    Sammanfattning : The use of motion capture, virtual reality and 3D animation are widely used within the entertainment sector, and simulation for training in a variety of industries. As the knowledge and technology for digital visualizations are continuously improving, the interest and areas of application are growing as well. LÄS MER

  3. 3. Hur kan personlighet förmedlas hos icke-levande objekt genom 3D-animation?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Andreas Kumpulainen; [2022]
    Nyckelord :Personalities; Animation; The Big Five; Maya; 3D; Short-film; Illusion of Life; Gaming industry; Film industry; Personligheter; Animation; The Big Five; Maya; 3D; Kortfilm; Illusion of Life; Spelbranschen; Filmbranschen;

    Sammanfattning : I denna studie kommer jag gå igenom hur man kan gå till väga för att förmedla personlighet till icke-levande objekt genom 3D-animation. Syftet med studien är att få en bättre förståelse för animation, samt hur man kan få icke-levande objekt att kännas mer levande genom att ge dem personlighet som förmedlas genom 3D-animation. LÄS MER

  4. 4. Too close for comfort : Finding positive aesthetic value in the uncanny valley

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för estetik

    Författare :Isabella Svensk; [2022]
    Nyckelord :The uncanny valley; Masahiro Mori; CGI; 3D animation; Aesthetics;

    Sammanfattning : The goal of this paper is to create a positive account of Masahiro Mori’s theory of the uncanny valley. A theory wherein Mori speculated on the relationship between one’s perceived affinity for a robot and the human-likeness of that same robot. LÄS MER

  5. 5. Creating a model for the process of designing a character that the player may form an attachment to

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Ivan Kholod; Teemu Laiho; [2022]
    Nyckelord :Computer games; virtual pet; emotional attachment; 2D animation; 3D animation; character development;

    Sammanfattning : Forming attachments to other creatures and things is not a phenomenon that is contingent on the entity existing in the real world. It’s a common thing in video games that the player grows attached to certain characters in some way, and it can sometimes even be a driving factor for a game’s gameplay. LÄS MER