Sökning: "3D-plattformsspel"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet 3D-plattformsspel.

  1. 1. Farliga kombinationer av färg och form : Vilka kombinationer av färg och form får fiender menade för plattformsspel i 3D att se farligast ut?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Madeleine Andersson; Oscar Axelsson; [2021]
    Nyckelord :spelgrafik; affordance; färg; form; fara; plattformsspel;

    Sammanfattning : Tidigare arbeten kopplar färger och former till olika känslor. Detta arbete har genom en enkätstudie undersökt hur olika kombinationer av färg och form uppfattas när det kontextualiseras som fiender i 3D-plattformsspel. 16 unika fiender skapades genom att kombinera 4 olika färger med 4 olika kroppsformer. LÄS MER

  2. 2. Shadows in 3D platformer games : A comparative analysis of shadowmaps and blob shadows

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Hangning Zhang; Clement Pirelli; [2020]
    Nyckelord :Computer games; 3D platformer games; shadows; depth perception; game design; Datorspel; 3D-plattformsspel; skuggor; djupuppfattning; speldesign;

    Sammanfattning : The challenges found in three-dimensional platformer games heavily rely on the player’s ability to perceive depth and it is therefore crucial for them to feature shadows as they are an important depth cue for the human visual system. In this paper, we compare two different kinds of shadowing solutions, blob shadows and shadow-maps. LÄS MER

  3. 3. Ljud och kognition : Hur en spelares prestation påverkas av artificiella ljudmiljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Aiat Alamansour; Daniel Simicic; [2019]
    Nyckelord :ljudmiljö; prestation; kognition; antrofoni; geofoni; biofoni;

    Sammanfattning : Denna rapport innehåller en studie om hur artificiella ljudmiljöer påverkar människan, med grunden i frågeställningen: ”Hur påverkas en spelares prestation av artificiella ljudmiljöer?”. En prototyp med inspiration av ett 3D plattformsspel skapades med två olika varianter av ljudmiljöer: en stadsmiljö och en naturmiljö. LÄS MER