Sökning: "3d interaction"

Visar resultat 1 - 5 av 250 uppsatser innehållade orden 3d interaction.

  1. 1. 3D/VR - Data flow visualization

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sudheer Sujay; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis delves into the realm of Virtual Reality (VR) to explore its potential for visualizing data flows in intricate systems. Focused on the transition from conventional 2D representations to immersive 3D experiences, the study employs Unity and Oculus Quest 2 for prototyping. LÄS MER

  2. 2. Modulating Depth Map Features to Estimate 3D Human Pose via Multi-Task Variational Autoencoders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kobe Moerman; [2023]
    Nyckelord :3D pose estimation; Joint landmarks; Variational autoencoder; Multi-task model; Loss discrimination; Latent-space modulation; Depth map; 3D-positionsuppskattning; Gemensamma landmärken; Variationell autoencoder; Multitask-modell; Förlustdiskriminering; Latent-space-modulering; Djupkarta;

    Sammanfattning : Human pose estimation (HPE) constitutes a fundamental problem within the domain of computer vision, finding applications in diverse fields like motion analysis and human-computer interaction. This paper introduces innovative methodologies aimed at enhancing the accuracy and robustness of 3D joint estimation. LÄS MER

  3. 3. Effects of Ultrafast Ionization in X-ray Coherent Diffraction Imaging

    Master-uppsats, KTH/Kemi

    Författare :Arezu Sehati; [2023]
    Nyckelord :Coherent Diffraction Imaging; X-ray Free Electron Lasers; Refractive index; Core-shell nanoclusters; Rare-gas ionization; Koherent Diffraktionsavbildning; Röntgenfrielektronlaser; Brytningsindex; Core-shell-nanokluster; Ädelgasjonisering;

    Sammanfattning : Koherent Diffraktionsavbildning med en intensiv röntgenpuls från en Frielektronlaser har möjliggjort strukturbestämning av isolerade nanopartiklar som inte går att studera med hjälp av konventionella metoder, så som elektronmikroskopi. En mycket kort pulslängd tillsammans med spridningssignalens beroende av objektets elektroniska struktur medför också möjligheten att studera inducerad ultrasnabb dynamik med denna teknik. LÄS MER

  4. 4. Weapons of Microcontroller Destruction : Tangible Playthings for Roleplaying in Dungeons & Dragons

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Max Angenius; [2023]
    Nyckelord :Tangble and embodied interaction; Play; Roleplaying; Dungeons Dragons;

    Sammanfattning : This project aims to explore how interactive tangible playthings can be designed to enhance the roleplaying aspect of Dungeons & Dragons. Further, the project juxtaposed D&D and interaction design as practices to examine if D&D can contribute to interaction design. LÄS MER

  5. 5. Inkluderande Musikinstrument

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Hannes Salomonsson; David Tegmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta projekt fokuserar på att ta fram en ny design för företaget Funkis interaktiva musikinstrument. Projektet begränsar sig till att endast designa den del av produkten som användaren integrerar med och inte produktens mjukvara. Musik är något som hjälper människor att kommunicera och relatera till varandra. LÄS MER