Sökning: "3d terräng"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden 3d terräng.

  1. 1. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  2. 2. Hydraulic Erosion Simulation on the GPU for 3D terrains

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Isheden; [2022]
    Nyckelord :Hydraulic Erosion; 3D erosion; CUDA; erosion; simulation; Vatten Erosion; 3D erosion; CUDA; erosion; simulering;

    Sammanfattning : Erosion is the action of various natural processes, such as water flow, wind and gravity, that displaces material from one area to another. Creating physically-based models of these complex phenomena has been a major challenge in creating realistic terrain in video games in a fast way, without having a 3D artist model the terrain by hand. LÄS MER

  3. 3. Gobi : Automatic sand-spreading robot

    Kandidat-uppsats, KTH/Mekatronik

    Författare :Tim Naser; Stavros Ntouvas; [2021]
    Nyckelord :Mechatronics; stepper motors; servo; DC; snow; sand; spread; Mekatronik; stegmotorer; servomotorer; DCmotorer; snö; sand; sprida;

    Sammanfattning : The purpose of this report was to research through the construction of a prototype the technical challenges associated with creating a robot that distributes sand on patios after snowfall. A robot that could complete this task should be able to know its position in an unknown terrain and traverse it in a predictable manner that allows for the even spread of the sand. LÄS MER

  4. 4. Addressing intersection artifacts on textured, geometrically rendered vector data in 3D applications

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Bjarni Ragnar Gudmundsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There exist various methods to render vector data in 3D applications. One such method is to render the data geometrically, where polyline data is tessellated into some geometry that is rendered on top of the 3D terrain. LÄS MER

  5. 5. Vägmodellering baserad på laserskanning för virtuella fordonssimuleringar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Oskar Larsson; Jacob Hallberg; [2019]
    Nyckelord :Laser scanning; terrestrial laser scanning; mobile laser scanning; airborne laser scanning; 3D modeling; vehicle simulations; virtual roadway; Laserskanning; terrest laserskanning; mobil laserskanning; flygburen laserskanning; 3D modellering; fordonssimuleringar; virtuell körbana;

    Sammanfattning : För att kunna konkurrera inom dagens fordonsindustri krävs effektiv produktutveckling. Det är under designprocessen som det finns störst möjlighet att påverka slutprodukten till det bättre. Ett sätt att åstadkomma effektivare produktutveckling är att tillämpa ny teknik. LÄS MER